واردات برنج متوقف شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و با توجه به حجم ذخایر برنج کشور، وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر جهت برنج وارداتی مجوز صادر نمی‌کند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی قنبری با اشاره به این که متولی خرید، ذخیره سازی، توزیع و تأمین کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، شکر و روغن، شرکت بازرگانی دولتی ایران است، از رشد ۵.۴ درصدی بخش کشاورزی کشور در سال‌های اخیر و همچنین تولید ۱۴.۵ میلیون تن و خریداری ۱۱.۵ میلیون تن گندم در سال جاری با وجود کاهش سطح زیر کشت این محصول به عنوان یکی از افتخارات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید یاد کرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با این حجم تولید بتوانیم تا میزان سه میلیون تن صادرات این محصول اساسی را نیز برنامه‌ریزی کنیم.

قنبری افزود: خوشبختانه در زمینه عرضه شکر و نوسانات قیمت آن، مشکلات مربوطه برطرف شده و در حال حاضر به میزان انبوه، این محصول در بورس و بازارهای مصرف موجود است.

معاون وزیر همچنین با اشاره به سیاست دولت در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدات داخلی، حجم ذخایر برنج داخلی را قابل توجه برشمرد و بر عدم صدور مجوز جهت واردات برنج خارجی به کشور توسط وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
عدم صدورمجوزواردات برنج حمایت ازتولیدداخل محسوب نمیشه بلکه باعث گرانی مجددبرنج داخلی میشود وبه مردم ومصرف کننده فشار میارد ویک عده سودجو یکشبه میلیاردر میشود!!!!