برپایی 10 خیمه‌ی فرهنگی و هنری در هفته‌ی ملی کودک

هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک، 10 خیمه در سالن دو هزار متری کانون برپا می‌شود تا با برپایی برنامه‌های فرهنگی و هنری، پذیرای بازدیدکنندگان از این رویداد سراسری باشد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمود سلیمانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان استان تهران با اشاره به تقارن هفته‌‌ی ملی کودک و ایام سوگواری امام‌حسین (علیه‌السلام) و یارانش، گفت که به همین مناسبت، بخش عمده‌ی برنامه‌های این هفته با حال و هوای عاشورایی طراحی شده است.

هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه در سراسر ایران برگزار خواهد شد، هرچند که در تهران، این برنامه‌ها تا پایان روز 19 مهرماه دایر است.

در همین حال، سلیمانی درباره‌ی محتوای خیمه‌ها گفت: در حوزه‌ی فرهنگی پنج خیمه تحت عنوان نمادها و نشانه‌ها، حکایت خوبان (پرده‌خوانی و قصه‌گویی)، میزگرد (بحث و گفت‌وگو حول مباحث ارزشی مرتبط با کودکان، باورهای دینی و محرم و عاشورا)، تریبون (معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع مرتبط با این موضوعات) و کتاب‌خانه‌ای تحت عنوان کتابستان برپا خواهد شد که همه‌ی کارهای مراکز ما در آن کتاب‌خانه هم انجام خواهد شد.

وی افزود: چهار خیمه‌ی هنری هم داریم تحت عنوان‌های نگارستان (نقاشی و چاپ)، تاریک‌خانه (عکاسی و انیمیشن)، مشق عاشقی (خوش‌نویسی و سفال) و نمای عشق (تعزیه) که کودکان و نوجوانان در آن‌ها حضور خواهند داشت.

بر اساس این خبر، یک غرفه‌ی ادبی هم با عنوان آسمان‌سرا برپا خواهد شد که به کارگاه ادبی اختصاص دارد.

این مدیر کانون درباره‌ی مخاطب این برنامه‌ها توضیح داد که بخشی از بازدیدکننده‌ها اعضای مراکز کانون‌اند، بخشی هم بچه‌های مدارس‌اند که با هماهنگی این‌جا می‌آیند و یک بخش هم خانواده‌هایی که در اثر تبلیغات یا آشنایی قبلی می‌آیند تا از این برنامه‌ها استفاده کنند. 

وی در تشریح خیمه‌های هفته‌ی ملی کودک گفت: در فضا‌ی خیمه‌ها، استیج هم داریم و برنامه‌هایی روی سن اجرا می‌شود. قرار شده است که آقای محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون مسوولیت سن را به عهده داشته باشند و ما هم در بخش‌هایی با آن‌ها همکاری کنیم.

به گفته‌ی مدیرکل کانون استان تهران، برنامه‌های امسال از جهت سمت‌وسو و رویکرد کلی کار با سال گذشته متفاوت است. او گفت: در سال‌های گذشته رویکردمان بیشتر روی جشن بود، ولی امسال در عین این‌که نیازهای کودکان را در نظر داریم برنامه‌های ما در قالب نمادهای عاشورایی و مذهبی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.