مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال‌ احمر؛

20 درصد زوج‌های ایرانی نابارورند/ تعرفه درمان ناباروری در ایران کمتر از اروپا

مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال‌ احمر با اشاره به اینکه از هر ۵ زوج ایرانی یک زوج دچار ناباروری است، گفت: تعرفه درمان ناباروری در ایران کمتر از اروپا است.

20 درصد زوج‌های ایرانی نابارورند/ تعرفه درمان ناباروری در ایران کمتر از اروپابه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، «حمید چوبینه»،مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال‌ احمر در اولین سمینار مشترک ایران و ایتالیا که در ارتباط با درمان پیشرفته ناباروری برگزار شد، اظهار داشت: تعرفه‌های درمان ناباروری در ایران بسیار کمتر از کشورهای اروپایی بوده و این مسئله در حالی است که ما در این زمینه پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و صاحب‌نام هستیم.

وی با بیان اینکه سایر کشورها در زمینه درمان ناباروری به ایران اعتماد زیادی دارند، گفت: ظرفیت‌های گردشگری ایران بسیار زیاد بوده و این مسئله مزیتی است که بتوان در سطح درمان ناباروری نیز در حوزه گردشگری سلامت گام برداریم.

مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال‌ ادامه داد: امروزه بسیاری از علوم پایه و مسائلی همچون تشخیص ژنتیک، سلول‌درمانی و... تکیه بر درمان ناباروری داشته و در واقع این رشته زمینه بروز سایر علوم پیشرفته را فراهم می‌کند.

چوبینه اضافه کرد:‌ طبق آخرین آمار پژوهش‌گاه‌های معتبر در کشور ما از هر 5 زوج یک زوج نابارور بوده و به عبارتی 20 درصد زوجین در خانواده‌ها نابارور هستند لذا انجام برنامه‌ریزی و افزایش ظرفیت‌های پیشرفته درمانی می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

وی افزایش سن ازدواج را از جمله دلایل ناباروری در جهان برشمرد و گفت: بسیاری از زوجین تمایل به فرزنددار شدن دارند که علم پزشکی می‌تواند بسیار به آنها کمک کند.

مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال‌ خاطرنشان کرد: در راستای درمان ناباروری برنامه‌ریزی‌هایی را جهت ارتباط علمی عمیق با کشور ایتالیا خواهیم داشت و تفاهم‌نامه‌های زیادی در این زمینه منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار