مدرس افغانستانی رباتیک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

آموزش‌های رباتیک دانش‌آموزان زیر نظر مدرسین افغانستانی

مدرس مسابقات رباتیک دانش آموزان افغانستانی گفت: در آموزش دانش آموزان برای مسابقات رباتیک آذرماه هیچ مدرسی از خارج از فضای مهاجرت گزینش نشده است.

آموزش‌های رباتیک دانش‌آموزان زیر نظر مدرسین افغانستانیراشد امینی دانشجوی رشته مهندسی پزشکی و مدرس رباتیک در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، از پایان نخستین دوره آموزش رباتیک دانش آموزی مهاجرین افغانستانی استان قم خبرداد و گفت: این دوره آموزش رباتیک به نحوی در جهت آماده سازی دانش آموزان افغانستانی برای شرکت در مسابقات رباتیک سال جاری در دانشگاه امیر کبیر تهران تحت عنوان 2016 aut cup بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این دوره آموزشی استعدادهای خوبی را در بین شرکت کنندگان داشتیم و امیدوارم شاهد درخشش این استعدادها در مسابقات آذر ماه دانشگاه امیرکبیر تهران باشیم. 

امینی متذکر شد که تمامی مدرسین این دوره‌ها چه در بخش دانش آموزی و چه در بخش دانشجویی همگی از میان مهاجرین افغانستانی انتخاب شده‌اند، به گونه‌ای که هیچ مدرسی از خارج از فضای مهاجرت گزینش نشده است. 

این مدرس افغانستانی به بیان مشکلات موجود بر سر راه این رشته پرداخت و گفت: متاسفانه اکثر مهاجرین افغانستانی از نظر مالی دچار مشکل هستند و از سویی دیگر رشته رباتیک گران قیمت و هزینه بر است و این دو مشکل در کنار هم باعث میشود که استعداد و پتانسیل مهاجرین افغانستانی مجال بروز و شکوفایی پیدا نکند. 

امینی در پایان تصریح کرد: بنده و دیگر دوستانم در انجمن رباتیک آرا امیدواریم دوستان افغانستانی که می توانند به جوانان مهاجر در این زمینه کمکی بکنند دریغ نکنند و به شکوفایی این استعدادها کمک کنند و همچنین از مسئولان دولت جمهوری اسلامی ایران که در این بخش مشغول به فعالیت هستند نیز خواهش میکنم که همکاری های لازم را با دانش آموزان افغانستانی داشته باشند و زمینه های لازم را برای فعالیت دانش آموزان افغانستانی فراهم سازند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار