کرمانشاه؛

بیش از ۴۰ درصد از مددجویان سالمند هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام(ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه سالمندان محور وحدت خانواده و مجموعه افراد یک فامیل هستند گفت: اکنون ۱۴۸ هزار مددجو در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که سن بیش از ۴۰ درصد از این مددجویان بالاتر از۶۰ سال قرار دارد از این رو سالمند محسوب می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کیومرث رحمتی پور با بیان اینکه کمیته امداد شهرستان قصرشیرین کمترین و منطقه یک شهرستان کرمانشاه بیشترین سالمند را تحت حمایت دارد تصریح کرد: سالمندان ۶۰ تا ۷۰ ساله ۵۳ درصد و سالمندان بیشتر از ۹۰ سال سن ۳ درصد از کل جمعیت سالمندی تحت حمایت در استان کرمانشاه را تشکیل می دهند.

رحمتی پور با یادآوری اینکه امسال ۱۰ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه به مناسبت هفته سالمند به مشهد مقدس اعزام و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اسکان داده شده اند اظهار کرد: این سفرمعنوی با کمک خیرین و مردم نیکوکار جهت تجلیل از سالمندان نمونه و برجسته تحت حمایت استان برگزار شده است.کسب عناوین مختلف در عرصه های ورزشی، هنری و.. ،کارآفرینی، حفظ قرآن مجید، خلاقیت، هنرمندی و همچنین دارا بودن فرزند  نخبه از شاخصه های است که موجب نمونه تلقی شدن سالمندان شده است.

توزیع بسته های بهداشتی، برگزاری همایش ها و کلاس های آموزشی سلامت جسم و روان، معاینه پزشکی رایگان، دیدار با سالمندان از اصلی ترین اقداماتی بوده است که کمیته امداد در هفته جهانی سالمند جهت تجلیل و تکریم از جایگاه والای سالمندان تحت حمایت انجام داده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار