تکیه عزاداری رادیو ایران برای تاسوعا و عاشورای حسینی

نماز ظهر عاشورا به طور زنده از حرم مطهر حضرت معصومه (س) از رادیو ایران پخش می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تا دقایقی مانده به نماز ظهر عاشورا توسط پیر غلامان حسینی، مقتل خوانی از رادیو ایران شنیده می شود. همچنین نماز ظهر عاشورا به طور زنده از حرم مطهر حضرت معصومه (س) از رادیو ایران پخش می شود.
 
علاقه‌مندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌توانند در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی شنونده ویژه برنامه «ساقی عطش »باشند.
 
در این برنامه با حضور کارشناسان مذهبی، چگونگی تلاش راویان و مورخان برای روایت قیام امام حسین (ع) بررسی می شود و مثال هایی نیز آورده خواهد شد.
 
در قسمتی از برنامه آثار شعرای معاصر در باره حضرت ابوالفضل علیه السلام و حضرت امام حسین علیه السلام و خانواده آن حضرت بررسی می شود واز نغمات آیینی و نوحه استفاده می شود.
 
معرفی یک کتاب با موضوع قیام امام حسین (ع) از بخش های دیگر این برنامه است.
 
«ساقی عطش» با تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی ،گویندگی فاطمه آل عباس و گزارشگری تینا میر کریمی و ارتباطات افسانه خیر خواه ساعت 8:25 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.
 
شنونده‌های رادیو ایران می‌توانند در این دو روز شنونده ویژه برنامه «اینجا کربلاست» به تهیه کنندگی حسین معصومی باشند.
 
در طول این برنامه سعی کل تیم برنامه ساز، پوشش مناسب و انتقال حال و هوای مجالس عزاداری امام حسین (ع) است.
 
حسین معصومی تهیه‌کننده این ویژه برنامه گفت: برای رسیدن به این هدف در هر برنامه ارتباط استودیو به استودیو با چهار استان مختلف کشور برقرار شده و شیوه های عزاداری آن استان به اطلاع شنونده ها خواهد رسید.
 
صحبت با کارشناسان درباره الگوی زندگی عزتمندانه با توجه به زندگی امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و هفتاد و دو تن از یارانشان، پخش بخش‌های مداحی و مقتل‌خوانی به صورت زنده، گزارش های مردمی و پخش نماز ظهر عاشورا از حرم مطهر حضرت معصومه (س) از دیگر بخش های این برنامه است.
«اینجا کربلاست» با تهیه کنندگی حسین معصومی، هماهنگی زهره سربازی، ارتباطات مصطفی طالبیان و احمد قمی الاصل، نویسندگی مهدی رسولی و گزارشگری آقایان نجم الهدی و دانشور و خانم مهدیه پهلوانی از آنتن رادیو ایران پخش می شود.
 
«اینجا کربلاست» از ساعت 9:30 صبح از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.
 
دوستداران امام حسین (ع) می توانند پخش مراسم حسینیه امام خمینی (ه) را در ویژه برنامه «عقیق» از رادیو ایران بشنوند. عقیق از دوشنبه نوزدهم مهر تا جمعه بیست و سوم مهر ساعت 19 به تهیه کنندگی حسین معصومی از آنتن رادیو ایران پخش می شود.
 
رادیو ایران در ویژه برنامه «بوی سیب» به ماندگاری قیام امام حسین(ع) می پردازد.  
 
«بوی سیب» کاری از گروه اندیشه این شبکه رادیویی است که به بررسی علل زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) می پردازد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین خاکی و حجت الاسلام حسن موسویان از کارشناسان این برنامه هستند.
 
مراثی و اشعار درباره امام حسین (ع) با صدای شعرا و مادحین و بررسی فرهنگ عزاداری و سنت‌های عزاداری در شهرهای مختلف کشور مانند سه سنگ، دمام زنی، چاووش خوانی از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.
 
این برنامه می کوشد تا آگاهی مردم را نسبت به هویت اسلامی ایرانی و آموزه های دینی و اخلاقی قرآن و اهل بیت افزایش یابد.

«بوی سیب» پنج شنبه با گویندگی حمیدرضا رضایی و تهیه کنندگی عبدالله علایی و هماهنگی جواد نادری پنج شنبه 22 مهر از ساعت 15:30 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.



انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.