با هزینه ۶۵۱ میلیون افغانی

فرودگاه نیمروز آماده افتتاح است

رئیس عمومی اداره مستقل هوانوردی ملکی افغانستان از کار پروژه فرودگاه نیمروز بازدید کرد و گفت: این میدان با مصرف بیش از 651 میلیون افغانی آماده بهره برداری است.

فرودگاه نیمروز آماده افتتاح است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کپتان حامد ظاهر رییس عمومی اداره مستقل هوانوردی ملکی هدف این بازدید را بررسی آخرین پیشرفت‌ها در زمینه ساخت خط رنوی این فرودگاه عنوان کرد.

وی گفت که خط رنوی فرودگاه نیمروز مطابق به پلان و استانداردهای موجود به پایه تکمیل رسیده و آنان منتظر هدایت مقام عالی ریاست جمهوری برای افتتاح این میدان است.

رئیس عمومی اداره مستقل هوانوردی ملکی به مردم نیمروز اطمینان داد که اداره مستقل هوانوردی ملکی از اخرین امکانات خود استفاده می‌کند تا هم مردم این ولایت به خدمات ترانسپورت هوایی دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است که خط رنوی فرودگاه نیمروز به طول 2740 متر به صورت اساسی و معیاری قیرریزی شده و آماده بهره برداری می باشد.

این پروژه که از بودجه انکشافی دولت جمهوری اسلامی افغانستان تمویل شده و بیش از 651 میلیون افغانی هزینه برداشته است.

میدان هوایی نیمروز از جمله میادین مهم هوایی کشور به شمار می رود. این میدان از رهگذر اقتصادی از جمله وصل کردن افغانستان به بندر چابهار ایران، اهمیت فوق العاده استراتژیک و اقتصادی برای کشور دارد.

خاورمیانه نوشت: این در حالیست که کار سروی و دیزاین ترمینل فرودگاه ولایت نیمروز نیز از سوی اداره مستقل هوانوردی ملکی تکمیل شده و قرار است در سال آینده خورشیدی (1396) عملاً کار آن آغاز شود. برای ساخت ترمینال، تعمیر بخش هواشناسی، تعمیر بخش اطفائیه، بیش از دو میلیون دلار از بودجه انکشافی دولت جمهوری اسلامی افغانستان پول اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.