اولاند: مطمئن نیستم در پاریس با پوتین دیدار کنم

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به آنچه حمایت «غیرقابل قبول» همتای روس خود از حملات هوایی به سوریه خواند، گفت مطمئن نیست در سفر پوتین به پاریس، با وی ملاقات کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد هنوز مطمئن نیست که در سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به پاریس، با وی دیدار خواهد کرد یا نخیر. 

وی با اعلام این مطلب، از آنچه حمایت «غیرقابل قبول» پوتین از حملات هوایی سوریه خواند انتقاد کرد. پوتین قرار است نوزدهم اکتبر (۲۸ مهر) به پاریس سفر کند. 

رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی خود با شبکه تلویزیونی «ت اف ۱» گفت: «من هنوز این سوال را از خودم می‌پرسم که آیا با پوتین دیدار خواهم کرد یا نه.» 

اولاند افزود: «آیا می‌توانیم کاری انجام دهیم که باعث شود وی (پوتین) فرآیند آنچه را که با دولت سوریه در حال انجام است، یعنی حمایت از بمباران حلب، متوقف کند؟» 

رئیس جمهور فرانسه گفت مردم حلب «امروز قربانی جنایت‌های جنگی» قرار گرفته‌اند و «آنهایی که این اقدامات را مرتکب می‌شوند، مسئول شناخته خواهند شد؛ از جمله در برابر دیوان کیفری بین‌المللی.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار