درخواست سازمان ملل برای واکنش همه جانبه جهت کمک به هائیتی

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به خسارات طوفان متیو، واکنشی همه جانبه برای کمک به هاییتی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز ،بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد واکنشی همه جانبه و گسترده برای کمک به هاییتی در پی طوفان متیو ضروری است.

بان کی مون به خبرنگاران گفت :«برخی شهرها و روستاها تقریبا از روی نقشه محو شده اند».

وی افزود:«مردم منتظر دریافت کمک هستند. واکنشی گسترده و همه جانبه نیاز است. تیم های سازمان ملل متحد در حال همکار با مقامات محلی برای ارزیابی نیازها هستند».

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: تنش ها نیز همزمان با انتظار مردم برای رسیدن کمک، در حال افزایش است. به واکنشی گسترده برای کمک رسانی نیاز است و گروه های سازمان ملل با مقامات محلی همکاری می کنند تا به افراد نیازمند کمک رسانی شود.

وی گفت: ما توانستیم نزدیک به پنج میلیون دلار از صندوق واکنش اضطراری سازمان ملل اختصاص دهیم. امروز نیز صد و بیست میلیون دلار دیگر نیز در خواست کردیم تا پوشش دهنده تلاش های سازمان ملل تا سه ماه آینده باشد. پیامدهای طوفان شامل خطر افزایش بیماری هایی با منشاء آب مانند وبا باشد.

بان کی مون با اشاره به برخی اقدامات سازمان ملل و مقامات محلی برای مقابله با پیامدهای طوفان متیو گفت: من از همه اعضای جامعه جهانی می خواهم همدلی و سخاوت به خرج دهند و به صورتی موثر با یکدیگر برای واکنش به این وضع اضطراری اقدام کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار