وزارت بهداشت منتظر اعلام نظر مسئولان امنیتی درباره حادثه صلحی/ مقدار ذخیره خون در کشور به هفت روز افزایش یافت

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت درباره حادثه صلحی منتظر اعلام نظر قطعی مسئولان امنیتی می‌ماند و من شخصا رئیس دانشگاه تبریز را پیگیر کارهای همکارمان کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه بازدید از سازمان انتقال خون در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های مسئولان انتقال خون و مردم کشورمان اظهار داشت: طی سه شب گذشته مقدار ذخیره خون 1.2 بوده که با همت سازمان انتقال خون و مردم خیرخواه کشور به میزان هفت روز افزایش یافته است.

وی یادآور شد: طی روزهای اخیر مراجعات مردم خَیر شگفت انگیز بوده و من به نوبه خود از همه این افراد که در این کار خداپسندانه شرکت کرده تشکر می‌کنیم.

هاشمی عنوان کرد: طرح نذر اهدای خون یکی از ابتکارات دوستان ما در انتقال خون بوده و طی 2 سال گذشته مورد استقبال افراد قرار گرفته و مردم کشورمان برای ثبت نام در این طرح می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مقدار مراجعات مردم برای اهدای خون امروز سه برابر شده و فرآوده‌های خونی هر روز به مطابق استاندارهای بین‌المللی در حال ارتقا است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه استاندارهای خونی مطابق سازمان بهداشت جهانی است، تصریح کرد: در سال گذشته مسئله آنفلوآنزا در برخی استانها از جمله کرمان شدت پیدا کرده و این امر سبب گرفتار شدن برخی از افراد مسن و زنان بار دارد شده است.

وی ادامه داد: من از گروه‌های سنی پرخطر تقاضا دارم که قبل از شروع فصل سرما و اکسن آنفلوآنزا که از مرداد توزیع شده خریداری و آن را تزریق کنند.

هاشمی اظهار داشت: امسال من امیدوارم بابت بیماری آنفلوآنزا با تزریق به موقع این واکسن به وسیله مردم مشکل جدی نداشته باشیم.

وی بیان کرد: تا الان گزارشی از وبا و بیماری زیکا به دست ما نرسیده و من از مسئولان انتظامی در مرزهای کشور و وزارت کشور بابت همکاری صمیمانه‌شان در زمینه ورود این دو بیماری به کشور تشکر می‌کنم.

هاشمی در خصوص حادثه دکتر صلحی اظهار داشت: این اتفاق بسیار وحشتناک بوده و باید منتظر اعلام نظر مسئولان امنیتی کشور بوده تا با بررسی کامل شواهد نظر قطعی خود را اعلام کنند.

وی افزود: در مورد اتفاقی که برای همکارمان پیش آمده من ترجیح می‌دهم صبر کنم و تا مسئولان مرتبط دلایل قطعی این حادثه را اعلام کرده و من رئیس دانشگاه تبریز را به نمایندگی از خودم مامور رسیدگی کارهای ایشان و خانواده‌اش کرده‌ام.

وی یادآور شد: من در این زمینه که حادثه اتفاق افتاده برای ایشان با نسخه‌های جنجال‌برانگیزشان ارتباط داشته، نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار