رسانه‌های کویت؛

انصارالله ادعای هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی را رد کرد

روزنامه های کویتی با بازتاب خبر ادعای آمریکا تاکید کردند انصارالله ادعاهای واشینگتن را درباره حمله آنها به ناوهای آمریکایی تکذیب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ روزنامه الرای کویت با اشاره به اینکه آمریکا در واکنش به ادعای خود سه نقطه را در یمن هدف قرار داد، نوشت: انصارالله تاکید کرده که خبر منتشر شده توسط آمریکا یک ادعای واهی است و این گروه هیچ ارتباطی با این حملات (به دو ناو آمریکایی) نداشته و ندارد. 

این روزنامه افزود: گروه انصارالله و هم پیمانانش کنترل مناطقی را در یمن در اختیار دارد و واشینگتن چنین مطلبی را علیه انصارالله مطرح کرده است. 

روزنامه القبس نیز با اشاره به اجرای عملیات آمریکا در هدف قرار دادن سه نقطه در یمن نوشت: گروه انصارالله در حال حاضر کنترل اکثر بخش های منطقه البیضا را در اختیار دارد و متهم شده که موشکی را به سمت ناو آمریکایی شلیک کرده است. 

القبس ادامه داد: واشینگتن اعلام کرده است که این ضریات را دفاع از خود می داند و مواضع نیروهای دولت خودخوانده یمن (نامی که این کشور برای دولت یمن در صنعا به کار می برد) را در کوه ثره هدف قرار داده است. 

روزنامه الانبا نیز تاکید کرد، انصارالله مستقیما به دیپلمات های غربی دست نداشتن خود را در حادثه حمله به ناوهای آمریکایی اعلام کرده است، اما واشینگتن بازهم دست به این اقدام زد.

وزارت دفاع آمریکا دیروز (چهارشنبه) با ادعای اینکه نیروهای انصارالله یمن به یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ حمله کرده اند، افزود، سه سایت راداری تحت کنترل انصارالله را در ساحل یمن با موشک های کروز بدین بهانه هدف گرفته است. 

پنتاگون در بیانیه ای افزود، مواضع انصارالله یمن با مجوز 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا و با موشک های کروز 'تام هاک'هدف قرار گرفت. 

این درحالیست که یک مقام نظامی یمنی دوشنبه این هفته اعلام کرد که هیچ گونه ارتباطی میان نیروی دریایی یمن با حمله به رزمناو آمریکایی در سواحل الحدیده در دریای سرخ وجود ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار