تجمع بزرگ و سراسری رهروان زینبی؛

احیای واقعه کربلا؛ رسالت حضرت زینب (س) در مجلس شامیان

افتخاری گفت: حضرت زینب (س) رسالتی را که در باب احیای واقعه کربلا بر عهده گرفت، از بدو تولد بر دوش داشت.

احیای واقعه کربلا؛ رسالت حضرت زینب (س) در مجلس شامیانبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تجمع بزرگ و سراسری رهروان زینبی امروز جمعه 23 مهر مصادف با 12 محرم با نوای هیهات من الذله،  لبیک یا حسین(ع)  و لبیک یا زینب (س) در بقاع متبركه و امامزادگان سراسر کشور به صورت همزمان برگزار شد. 

در تهران نیز این تجمع در جوار آستان مقدس امام زاده صالح بن موسی کاظم (ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن و مداحی،  حجت الاسلام والمسلمين زینبی معاون اوقاف و امور خیریه شمیرانات ضمن عرض تسلیت و سلام به محضر امام حسین (ع) اظهار کرد: تمام عالم در حال آشنا شدن با نهضت عاشورا و شخص امام حسین (ع)  است؛ لذا بنا بر روایات حضرت حجت(عج)  خود را فرزند امام حسین (ع)  معرفی می کند و در آن زمان تمام دنیا باید سید الشهدا (ع)  را بشناسند.

وی افزود: رشادت های حضرت زینب (س)  در زمان عاشورا و ابلاغ رسالت و ولایت توسط ایشان در محضر یزید نشان دهنده قدرت بالای این بانو در همه عرصه های دین است.

زینبی عنوان کرد: امروز نیز دنیای استکبار ضریح و بارگاه این بانو را تاب نیاورده که نشانه زنده بودن رسالت ایشان و ادامه دار بودن راه عاشوراست.

در ادامه این مراسم دکتر لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید الشهدا(ع) اظهار کرد: رسالت حضرت زینب (س) را باید در سه مرحله قبل از عاشورا،  روز عاشورا و دوران اسارت مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: قبل از عاشورا ایشان دختر حضرت زهرا (س)  و حضرت علی(ع)  بوده و در دامان عصمت تربیت شده و از همان ابتدای تولد خبر رسالت سنگینش را دادند.

افتخاری عنوان کرد: زینب (س)  کسی است که تا قبل از عاشورا مصائب از دست دادن پدر،  مادر و برادر را دیده و در عین حال نسبت به وظیفه یک بانوی تربیت شده در دامان عصمت غفلت نکرده و شرط ازدواجش را نیز همراهی ولی امرش قرار داده است.

وی افزود: دامن پاک این بانو شهید پرور بوده؛ لذا او تنها خواهر سید الشهدا (ع)  نبوده بلکه مادر،  خواهر و فرزند شهید است.

افتخاری خاطر نشان کرد: در واقعه عاشورا حضرت زینب (س)  مدیریت بحران کرده و یک پا در خیام داشته و یتیمان و داغداران را دلداری می داد و یک پا در تل زینبیه داشت تا از قتلگاه غافل نشود و ولی امر را تنها نگذارد.

وی افزود: یکی دیگر از رسالات این بانو حمایت از امام سجاد(ع)  و حفظ ایشان بود تا دنیا بدون ولی امر نماند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضرت زینب (س)  برای دشمنان هم برنامه ریزی کرده بود تا با خطابه های پی در پی کاخ ستم را به لرزه در آورده و جشن شامیان ناآگاه را به عزاداری برای سید الشهداء (ع)  تبدیل کرد.

وی افزود: این بانو در مقابل دشمن گریه و زاری نمی کند و  با تمام قدرت در مقابل ظلم ایستاده است و می داند اذانی که امروز از مناره ها بلند شده حاصل استقامت اوست.

افتخاری در پایان گفت: در ستاد اربعین برای شناخت ابعاد وجودی حضرت زینب(س)  و پیام این بانو برنامه ها و جلسات متعددی برگزار شده تا شخصیت این بانو هر چه بیشتر به بانوان ایرانی شناسانده شود.

در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمين حائری زاده کارشناس مسائل مذهبی به سخنرانی در رابطه با عاشوراو ابعاد وجودی حضرت زینب (س)  پرداخت و پس از آن میثاق نامه با حضرت زینب (س)  توسط مجری برنامه قرائت شد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار