نماینده مجلس افغانستان:

عوامل تفرقه افکن انگلیس عامل حمله به عزاداران حسینی در کابل هستند

یک عضو مجلس نمایندگان افغانستان حمله تروریستی به مراسم عزاداری شب عاشورا در زیارتگاه «سخی» کابل را که بیش از 60 کشته و یا زخمی برجای گذاشت، کار عناصر تفرقه افکن انگلیس دانست.

عوامل تفرقه افکن انگلیس عامل حمله به عزاداران حسینی در کابل هستند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، غلام حسین ناصری نماینده مردم «میدان وردک» در نشست علنی امروز شنبه مجلس اعلام کرد که ایجاد تفرقه افکنی مذهبی در افغانستان طرح و برنامه انگلیسی ها است که به لطف الهی و هوشیاری مردم ناکام مانده است.

این نماینده مردم گفت که باید به مردم افغانستان درود فرستاد که طرح نفاق افکنی انگلیسی را از اولین روز اجرای آن در کشور ناکام گذاشته اند.

وی گفت: انگلیسی ها، عناصری را تربیت کرده اند که به دنبال نفاق افکنی مذهبی در افغانستان هستند و اکنون در درون دولت نیز نفوذ کرده و سبب تفرقه افکنی می شوند.

ناصری از مسئولان امنیتی کابل انتقاد کرد که براساس دستور آنان، مردم از ورود به خیابان خودداری کرده و در داخل محوطه زیارتگاه سخی به عزاداری و سوگواری پرداختند اما با این وجود، مورد حمله تروریستی قرار گرفته و به خاک خون کشیده شدند.

مسئولیت حمله به عزاداران حسینی در شب عاشورا در زیارتگاه «سخی» کابل را گروهک تروریستی داعش به عهده گرفت.

این عضو مجلس از مسئولان امنیتی انتقاد کرد که در اتخاذ تدابیر امنیتی کوتاهی کردند و این کوتاهی یک بار دیگر باعث قربانی شدن عزاداران حسینی در شب عاشورا شد.

ناصری از «گل نبی احمدزی» رئیس نیروهای مشترک امنیتی کابل انتقاد کرد و گفت که وقتی وی نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی هشدار می دهد، باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد و از وقوع آن جلوگیری کند.

این نماینده مجلس افغانستان، 'احمدزی' را مسئول حادثه شب عاشورا دانسته و از دولت افغانستان خواست که وی را به دادگاه معرفی کند؛ زیرا حمله به عزاداران با خودروی بمب گذاری شده صورت نگرفته و یا عملیات انتحاری انجام نشده، بلکه به گفته وی، آنان با سلاح های سبک و نارنجک و با خودروی پلیس به در ورودی زیارتگاه سخی انتقال داده شده اند.

«محمد عارف رحمانی» نماینده مردم غزنی نیز از حادثه حمله تروریستی به مراسم عزاداری شب عاشورا به شدت از دولت انتقاد کرد و خواهان محاکمه مسئولان امنیتی شد.

وی تاکید کرد که این گونه حملات قابل جلوگیری است، اما مسئولان امنیتی کوتاهی کرده اند.

«عبدالروف ابراهیمی» نیز خواهان تشکیل هیأتی از سوی مجلس شد و گفت: کمیسیونی از مجلس تعیین و موضوع را بررسی خواهد کرد، چنانچه مسئولان امنیتی در تامین امنیت کوتاهی کرده اند، باید مواخذه شوند.

شب عاشورا 5 تروریست به تجمع عزاداران در زیارتگاه سخی کابل حمله کرده و 14 زن و کودک از جمله عضو شورای استانی دایکندی» را کشته و 43 تن دیگر را زخمی کردند.

روز عاشورا نیز عزاداران حسینی در استان «بلخ» در شمال افغانستان هدف حمله تروریستی قرار گرفتند که در آن 14 نفر کشته و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار