هراتیان:

دستورالعمل لغو بازی های فوتبال بدلیل آلودگی هوا ضروری بود /قانون پیشنهادی ام مورد موافقت afc قرار گرفت

عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوا ، پیشنهاد لغو مسابقات فوتبال را به مسئولان afc دادم که مورد موافقت قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال وفوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،درپی لغو مسابقات فوتبال در قصل گذشته  بدلیل  آلودگی هوا در ژاپن ، چین ،ایران ولزوم یکپارچه شدند قوانین، کنفدراسیون فوتبال آسیا دستور العمل  لغو مسابقات فوتبال بدلیل آلودگی هوا را برای نخستین بار در جهان فوتبال بر اساس پیشنهاد عضو کمیته پزشکی تدوین و آنرا به کشورهای عضو خود ابلاغ کرد.

در همین خصوص زهره هراتیان در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیشنهادش و چگونگی تایید آن از سوی فیفا و afc  گفت:آلودگی هوا در کشورهای آسیایی به یک اپیدمی تبدیل شده  و سال گذشته در کشورمان بدلیل آلودگی هوا درتهران و غبار وگرد خاک در جنوب بازی های لیگ برتر کنسل شدند که حاشیه های را بوجود آورده بود.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاقات طی نامه ای به کنفدراسیون  فوتبال آسیا پیشنهاد دادم که برای جلوگیری از حاشیه ها، نیاز است که دستور العمل یکپارچه ای برای تعطیل کردن بازی های فوتبال تدوین شود ، چرا که در ژاپن و چین هم بدلیل آلودگی هوا بازی ها یی را تعطیل کرده بودند ، که مورد موافقت afcقرار گرفت و مدیریت این پروژه به من محول شد.

هراتیان افزود: برهمین اساس کار گروهی در کمیته پزشکی afc تشکیل شد و پس از 6ماه توانستیم برای نخستین بار دستورالعمل تعطیل شدن مسابقات فوتبال در آسیا را تدوین کنیم و آنرا درحاشیه گنگره کمیته پزشکی فیفا در قطر تصویب و لازم الاجرا کردیم.

وی گفت: با ابلاغ این دستورالعمل به کشورهای آسیایی ، این نیاز احساس می شود که در فدراسیون فوتبال کشورمان نیز کارگروهی در این خصوص  تشکیل شود و شرایط را طبق قوانین afc اجرا کنیم .

عضو کمیته  پزشکی فدراسیون فوتبال درباره  لازم الاجرا بودن این قانون و لغو بازی های لیگ برترکشورمان  درصورت تشدید آلودگی هوا هم خاطر نشان کرد: ما تابع قوانین ملی کشورمان هستم و امکان دارد وزارت بهداشت بعنوان متولی سلامت افراد جامعه  ،شرایط آلودگی هوا را ناسالم اعلام کند و انجام  فعالیت ورزشی برای گروه های پرخطر را ممنوع کند،اما لیگ، فوتبال را تعطیل نکند.  

وی  ادامه داد: در دستور العمل جدید کنفدراسیون آسیا تمام موراد بطور دقیق شفاف سازی شده و آلودگی هوا در منطقه برگزاری مسابقه  دو ساعت قبل و یک ساعت پیش شروع  بازی چک می شود و اگر شاخص آلودگی psiبالاتر از 200باشد مسابقه باید کنسل شود  که لازم الاجرا است و درصورت یرگزاری با برگزار کنندگان برخورد می شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار