واعظی در برنامه نگاه یک مطرح کرد؛

رایزنی وزارت ارتباطات با بانک مرکزی برای راه اندازی فناوری پول الکترونیک در کشور + فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به مناسبت هفته جهانی پست در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما حضور یافته بود از رایزنی وزارتخانه متبوع خود با بانک مرکزی در حوزه فناوری پول الکترونیک خبر داد.

رایزنی وزارت ارتباطات با بانک مرکزی برای راه اندازی فناوری پول الکترونیک در کشور + فیلمبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،  "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به مناسبت هفته جهانی پست در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما حضور یافته بود از رایزنی وزارت خانه متبوع خود با بانک مرکزی در حوزه فناوری پول الکترونیک خبر داد و گفت: در حوزه راه اندازی این فناوری در کشور مذاکرات مفصلی با بانک مرکزی داشتیم و کمیته مشترکی نیز در این رابطه شکل گرفته است که آخرین گزارش این کمیته حاکی از پیشرفت های بسیار خوب در این رابطه است. 

وی اضافه کرد: بر اساس این فناوری، تلفن های همراه نقش کارتی را دارد که با آن می توان خرید های خرد روزمره همچون پرداخت کرایه تاکسی و خرید از سوپر مارکت را انجام داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر که مقدمات کار توسط اپراتورهای تلفن همراه فراهم شده و مذاکرات با آنها در این رابطه نیز انجام شده است، اظهار داشت: گمان می کنم تا دو ماه آینده به مرحله اجرایی شدن این فناوری در کشور برسیم.

واعظی در بخش دیگری از این برنامه دلیل عدم استقبال کاربران اینترنت از شبکه ملی اطلاعات را عدم ارائه تعریف درستی از این شبکه در کشور خواند و بیان داشت: امنیت و سرعت بالا، تعرفه پایین و کیفیت بالای این شبکه در ارائه خدمات از جمله محاسن استفاده از شبکه ملی اطلاعات است.

وی اضافه کرد: همچنین دولت و وزارت ارتباطات حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران در شبکه ملی اطلاعات را تضمین می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به مراکز ارائه خدمات اینترنتی دو ماه فرصت داده شده تا قیمت ها را در حوزه استفاده از شبکه ملی اطلاعاتی رعایت کنند گفت: برای اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در کشور، قیمتی را مشخص می کنیم که حق ندارند بالاتر از تعرفه های تعیین شده، اینترنت را به کاربران خود عرضه کنند.

واعظی در ادامه با اشاره به ثبت نام اينترنتي سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: اطمینان مردم افزایش یافته به طوری که به جای مراجعه مامور سرشماری به درب منزل ، ثبت نام به صورت اينترنتي انجام شده است و لذا در این راستا باید از اقدامات خوب صداو سیما قدر دانی کرد.

وی با بیان اینکه، 35 درصد مردم ژاپن به صورت اينترنتي اقدام به ثبت نام کرده اند افزود: امیدوارم در فرصت تمدید شده مردم کشورمان در این امر از ژاپن پیشی بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه، ابزار اینترنت فقط برای اوقات فراغت نیست ادامه داد: بسیاری از امور علمی و حرفه ای را می توان از طریق اینترنت انجام داد.

واعظی با اشاره به اینکه، فاز دوم شبکه ملی اطلاعات دهه فجر راه اندازی می شود خاطرنشان کرد:  در ابتدای دولت پهنای باند داخلی 624 گیگاوات بیت بود که اکنون به بيش از 4 هزار رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه، ضعف های فاز اول بررسی و احصا شده است ادامه داد: قم مهمترین مرکز تولید محتوای کشور است و لذا از نظر تولید محتوای دینی غنی هستيم.

واعظی با اشاره به اینکه، باید به تولید محتوا به عنوان درآمد و ثروت نگریست گفت: برنامه های مورد نیاز کشور توسط جوانان کشور نوشته شده است  به گونه ای که در طی دو سه سال گذشته 100 هزار برنامه نوشته شد.

وی با اشاره به اینکه، دولت الکترونیک کار خود را با قوت ادامه می دهد افزود: در آینده نزدیک خبرهای خوبی داده خواهد شد تا مردم بدانند که چگونه باید از شبکه ملی اطلاعات  استفاده کنند.

واعظی با بیان اینکه، با سایت های مستهجن و غیر اخلاقی برخورد می شود افزود: فاز دوم فيلترينگ هوشمند انجام شده و امیدوارم تا یکی دو ماه آینده فاز دوم به اتمام برسد و وارد فاز سوم شویم.

لینک دانلود
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار