34 هزار و 500 کیلومتر راه شریانی در کشور در حال بهره برداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: تامین منابع مورد نیاز برای نگهداری از این راه ها از محل منابع ملی انجام می شود و اعتبار مورد نیاز برای نگهداری از راه های غیرشریانی نیز از منابع استانی تامین می شود که در هر دو زمینه بامشکل روبه رو هستیم.

مهندس داود کشاورزیان افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده نگهداری راه ها دست کم 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما بودجه تخصیص یافته در این زمینه بسیار کمتر از این رقم است.

وی با اشاره به حل مشکل اعتباری نگهداری راه ها و نیاز به درآمد پایدار در این زمینه افزود: یکی از بهترین راهکار ها در این باره، وضع عوارض بر سوخت است البته پیگیری ها برای این امر هنوز به نتیجه نرسیده اما ما تلاش داریم تا این عوارض وضع شود.

کشاورزیان در بخش دیگر سخنان خود به وظایف و رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت: اولویت اول در زمینه فعالیت های راهداری، ارتقای ایمنی ترددها در جاده ها است.

وی تصریح کرد: با انجام برخی اقدامات هر چند ساده همچون احیای به موقع خط کشی ها، اصلاح شانه خاکی جاده ها، اصلاح شیب شیروانی، اصلاح تقاطع ها و دوربرگردان ها می توان ایمنی ترددها را ارتقا بخشید و از بروز خطرها و تصادفات ترافیکی در جاده ها جلوگیری کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیگیری برای نصب دوهزار دستگاه دوربین ثبت تخلفات سرعت در محورهای مختلف کشور خبر داد و گفت: به زودی 500 دستگاه از این دوربین ها برای بهره برداری آماده می شود.

وی به راه اندازی سامانه سپهتن "سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای" اشاره کرد و گفت: این سامانه در راستای ارتقای ایمنی تردهای جاده ای راه اندازی می شود و در این سامانه سرعت های غیرمجاز و ساعت های کار غیرمجاز رانندگان شناسایی و رصد می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به رویکردهای حوزه حمل ونقل مسافر در این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: سال به سال از میزان سفر با ناوگان عمومی کاسته شده و سهم حمل و نقل عمومی از جابه جایی مسافر کاهش یافته و در این زمینه ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مسافران که با ناوگان عمومی جابه جامی شوند هدفگذاری شده است.

وی گفت: در این زمینه آیین‌نامه برندسازی برای حمل‌ونقل مسافر در این سازمان تدوین شده است و در این آیین نامه تلاش داریم تا فعالیت دو هزار و 400 شرکت مسافری در کشور به سمت برندسازی سوق داده شوند تا با ایجاد شرکت های برند و صاحب نام فعالیت ها یکسان و واحد ارائه شود.

كشاورزیان ، اعمال مکانیزم های طبیعی همچون اعمال محدودیت های سوختی و یا عوارض آلایندگی را از اهرم ها برای نوسازی عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها برای نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای، اختصاص منابعی از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت به نوسازی این ناوگان است و در این باره تفاهم نامه‌ای با وزارت نفت منعقد شده و قرار است با این اعتبار نوسازی این ناوگان اجرایی شود

در این آیین از زحمات مهندس سعید سبحانی تقدیر و علی اصغر بدیعی مقدم به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.