به منظور تعیین تکلیف؛

لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و ارمنستان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد

نمایندگان با موافقت خود لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و ارمنستان را که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود به منظور تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند.

لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و ارمنستان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز سه‌شنبه 27 مهرماه لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان را که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

شورای نگهبان در بند 1- 4 ماده 6 عموم بستگان چون شامل بستگانی می‌شود که نسبت به محکوم ولایت شرعی یا قانونی ندارند، در صورت عدم رضایت شخص ایشان خلاف موازین شرع شناخته شد را مورد ایراد قرار داد لذا مصوبه را به مجلس اعاده کرد اما کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جلسه مورخ 11 مهرماه 95 که با حضور نماینده شورای نگهبان برگزار شد این ایراد را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در نهایت با اصرار بر مصوبه قبلی خود مجددا آن را مورد تصویب خود قرار دادند.

در جلسه امروز صبح نمایندگان نیز با 167 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 241 رأی مصوبه کمیسیون حقوقی قضایی را تصویب کردند لذا این لایحه به منظور تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، شورای نگهبان ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار