کرمانشاه ؛

کشاورازن دیم‌کار عجله کنند

کارشناس هواشناسی کاربردی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان خواست تا برای زیر کشت بردن اراضی زراعی خود عجله کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو زره‌گر با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش موثر و به اصطلاح محلی"پله" در استان کرمانشاه تا اواخر دهه اول آبان ماه اتفاق خواهد افتاد گفت: توصیه می‌شود کشاورزان دیم‌کار استان در زیر کشت بردن اراضی خود اهتمام داشته باشند و تلاش کنند قبل از بروز بارندگی‌های موثر حتما کشت خود را انجام دهند.

زره‌گر با تاکید بر اینکه کشاورازن دیم‌کار مناطق سردسیر استان مثل شهرستانهای سنقروکلیایی و کنگاور باید در اواسط کشت باشند، گفت: کشاورازن دیم‌کار مناطق معتدل استان نظیر شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، هرسین و... نیز باید عجله کنند و با جدیت بیشتری آماده کشت شوند.

کارشناس هواشناسی کاربردی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه موسم کشت در شهرستانهای گرم استان مثل قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، قسمتهایی از گیلانغرب و ثلاث‌باباجانی را در آذر ماه دانست و افزود: کشاورزان مناطق گرم استان نیز باید زمین‌های خود را آماده کرده و نسبت به خرید نهاده‌های مورد نیاز کشت شامل بذر و کود اقدام کنند.

زره‌گر در ادامه با بیان اینکه در زراعت آبی در همه مناطق استان باید کشت از اوایل آبان‌ماه و به مدت 10 روز کشت انجام شود، از کشاورزانی که قرار است اراضی خود را زیر کشت آبی ببرند خواست تا حتما قبل از کشت به منظور مقابله با علفهای هرز زمستانه یک آبیاری سبک در اراضی خود داشته باشند، زیرا این آبیاری سبب خواهد شد تا علف‌های هرز مزرعه رشد کرده و در مواجهه با عملیات مکانیکی از بین بروند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از نرمال بودن میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری دارد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده به احتمال زیاد آبان ماه امسال با بارش‌های کمتری نسبت به سال گذشته همراه باشد و همین مسئله اهمیت  آبیاری مزارع گندم و جو آبی در آبان ماه را در راستای استقرار گیاه و رسیدن آن به مرحله پنجه‌زنی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار