صباغ زاده ایرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دنبال یک ناشر واقعی کتاب‌‌های کودک و نوجوان می‌گردم

نویسنده «نامه‌های باد» در ناخودآگاهش دنبال ناشر واقعی کتاب‌های کودک و نوجوان می‌گردد.

مریم صباغ‌زاده ایرانی، نویسنده و روزنامه‌نگار در خصوص تازه‌ترین فعالیت خود به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هم‌اکنون چند کار برای قشر کودک و نوجوان آماده کرده‌ام و در ناخودآگاهم به دنبال یک ناشر واقعی کتاب‌های کودک و نوجوان می‌گردم.

وی افزود: متأسفانه معمولا ناشران حرفه‌ای ما برخلاف کشور‌های دیگر که ارزش بالایی برای نشر کتاب قائل هستند، توجه بیشتری به بعد تجاری کارشان دارند و بعد فرهنگی آن را در حاشیه قرار داده‌اند.

این نویسنده اظهار داشت: این ناشران چشم به حواشی چون فروش، کپی‌رایت و رفتن به سفرهای خارجی دوخته‌اند و توجه کمتری به متن کار نشر کتاب دارند.

صباغ زاده ایرانی ادامه داد: من نویسنده‌ای هستم که تا به امروز آثار متعددی را روانه بازار کتاب کرده‌ام و تازه‌کار و ناشی نیستم که از سر بی‌برنامگی به نقد کار ناشران بپردازم؛ ولی این اتفاق افتاده و ناشران به قیمت بازی کردن با اعتبار خودشان به حواشی کار نشر کتاب توجه بیش از اندازه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه تا به امروز برخی از کتاب‌هایم را برای نشر به دست ناشران معتبر سپرده‌ام و از همکاری با آنها نیز راضی بوده‌ام اما ترجیح می‌دهم کتابهای دیگرم را به ناشرانی بسپارم که تازه‌کار هستند و هنوز اعتبار چندانی پیدا نکرده‌اند. این حرف‌های من اتمام حجتی است با ناشرانی که پر طمطراق کار می‌کنند و تجارت بر کارهای فرهنگی‌شان غلبه کرده است.
 
یادآور می‌شود؛ صباغ‌زاده ایرانی تا به امروز آثاری چون «زخمه‌ها»، «هجرانی»، «مجنون»، «شیدایی»، «نامه‌های باد» و «روایات هفتگانه» را در دسترس مخاطبانش قرار داده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار