نیاز علم روماتولوژی کشور به ریجستری بیماران

رئیس انجمن روماتولوژی ایران گفت: برای تقویت علم روماتولوژی کشور نیاز به رجیستری(ثبت اطالاعات بیماران روماتولوژی) داریم‌.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدرضا جمشیدی رییس انجمن روماتولوژی ایران و دهمین کنگره این انجمن در افتتاحیه دهمین کنگره سالیانه و دومین کنگره بین‌المللی انجمن روماتولوژی ایران که با هدف تشخیص و درمان این بیماری‌ها برگزار شد، اظهار داشت: کنگره روماتولوژی ایران سبب ایجاد نوعی همدلی، هم‌فکری و اتحاد در بین اعضای انجمن و نیز تبادل نظر بین متخصصان روماتولوژی کشور و در نهایت منجر به پیشرفت این علم در کشور می‌شود.

جمشیدی عنوان‌کرد: هر ساله با ورود متخصصین به این عرصه، جمعیت بزرگ و افتخار آفرینی از متخصصان کشور ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: این کنگره با هدف بهبود تشخیص، درمان، آموزش و پژوهش کشور برگزار می‌شود که خوشبختانه نتایج قابل قبولی در این زمینه‌ها داشته‌ایم.

رئیس انجمن روماتولوژی ایران گفت: با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه تشخیص، درمان و داروهای بیولوژیک مورد نیاز این بیماران، خوشبختانه امکانات کافی و سژح بالایی در اختیار داریم و نیازی به فرستادن بیماران به خارج از کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در زمینه آموزشی روماتولوژی هم در سطح خوب و قابل قبولی قرار داریم و هرساله تعداد زیادی فوق تخصصص در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند.

جشیدی افزود: با وجود تمام موفقیت‌هایی که در این رشته کسب کرده‌ایم، هنوز در امر پژوهش نیاز به تلاش‌های بیشتری وجود دارد، چراکه ایران در سال ۲۰۱۵ با ۳۱۶ مقاله از رتبه ۴ خاورمیانه و رتبه ۳۰ در جهان به رتبه ۳۴ جهان سقوط کرد.

رئیس دهمین کنگره روماتولوژی گفت: برای جبران کمبودها در زمینه پژوهشی نیاز به انجام بیشتر کارهای گروهی، ارتباطات بین‌المللی با کشورهای مختلف دنیا، تقویت م جلات علمی و البته همدلی و همراهی بیشتر متخصصان کشور داریم.

وی بیان کرد: در زمینه ریجستری این بیماران، متاسفانه اقدامات کافی صورت نگرفته و برای پیشرفت در علم روماتولوژی نیا است تا ریجستری این بیماران به طور کامل ثبت و مورد مطالعه قرار گیرد.

رئیس دهمین کنگره روماتولوژی افزود: در حال حاضر هسته اولیه برای ریجستری کردن بیماران روماتولوژی پایه گذاری شده و وزارت بهدا‌شت نیز قول همکاری داده و قراردادهایی در این زمینه بسته شده است.

جمشیدی افزود: مهم‌ترین فواید طرح ریجستری کردن بیماران، ایجاد سهولت در تغییرات، عدم وابستگی به منابع بیگانه و امنیت بیشتر در درمان می‌باشد.

رئیس انجمن روماتولوژی تاکید کرد: لازم است تا سامانه ریجستری به صورت مستقل در هر هر شهر ایجاد و در پژوهشکده‌های جامع به صورت مشترک میان متخصصان کشور مورد مطالعه قرار گیرند.

 جمشیدی افزود: در این راستا اقداماتی نظیر ایجاد کارآزمایی‌های بالینی برای دو‌نوع داروی مهم در این رشته(آدالیمومب، دینوزمب) که توسط شرکت‌های داخلی طراحی شده، صورت گرفته و نیاز به همکاری بیشتر متخصصان این رشته وجود دارد.

رئیس دهمین کنگره سالیانه روماتولوژی اظهار داشت: در زمینه پژوهشی در این رشته همکاری‌های بین‌المللی خوبی با کشورهایی مانند هند و ژاپن و دیگر کشورها صورت گرفته است.

وی گفت: لازم است همکاری‌‌های خود را با کشورهایی مانند استرالیا، آمریکا، اسپانیا که پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته، افزایش داده و به خصوص بای توجه داشته باشیم که حضور خود را در مجله آپلار که اهمیت علمی بالایی دارد، افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار