گیلان؛

راه اندازی دفتر صدور روادید عراق برای زائران در رشت

دفتر صدور روادید عراق برای زائران اربعین حسینی در رشت راه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ استاندار گیلان امروز در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با راه اندازی این دفتر نمایندگی صدور روادید زائران گیلانی کربلای معلی زودتر و راحت تر انجام می شود.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه در این دفتر برای زائران استان های قزوین و زنجان هم  روادید صادر می شود، افزود: تمهیدات لازم برای استقرار امکانات و تجهیزات مورد نیاز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 6 هزار و 500 گیلانی در سامانه‌ سماح سازمان حج و زیارت برای سفر به عتبات عالیات نام نویسی کرده اند، خاطرنشان کرد: برای دریافت روادید نیازی به حضور شهروندان در دفتر نمایندگی صدور روادید عراق  نیست واین ‌کار از طریق دفاتر حج و زیارت انجام می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه زائران اربعین حسینی بدون داشتن روادید نمی‌توانند به عراق سفر کنند، گفت: ثبت نام زائران در سامانه سماح سازمان حج و زیارت تا 24 آبان ادامه دارد.

محمدعلی نجفی همچنین با ابراز خرسندی از برقراری پرواز رشت - نجف بعد از 5 سال وقفه خاطرنشان کرد: در صورت استقبال گیلانیان تعداد این پروازها افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 20 هزار زائر گیلانی اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام شوند، افزود: امسال دولت با همکاری نهادهای مختلف زیر ساخت‌های بهتری برای سفر زائران فراهم کرده است.

وی برقراری نظم و امنیت در مسیر عزاداری اربعین  حسینی بسیار مهم دانست و گفت: برپایی این مراسم از بعد مذهبی، سیاسی و بین المللی حائز اهمیت است و باید به بهترین شکل مدیریت شود.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.