گاردین: سومین مناظره انتخاباتی آمریکا در سایه تازه‌ترین جنجال‌ها برگزار خواهد شد

گاردین در مطلبی به آخرین مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ و موضوعات مورد بحث در آن پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، شهر لاس وگاس آمریکا شاهد سومین و آخرین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – و هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات – خواهد بود.

مناظره آتی که بامداد روز پنجشنبه برگزار خواهد شد، می‌تواند آخرین فرصت برای جمع‌آوری رای برای ترامپ باشد. در هفته‌های اخیر، سطح حمایت از این نامزد جمهوری‌خواه ریزش زیادی داشته است.

این مناظره در دانشگاه لاس وگاس در حالی برگزار خواهد شد که هر دو نامزد این انتخابات درگیر رسوایی‌هایی شده اند. این مسائل موجب شده است انتخابات 2016، غیرمعمول‌ترین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا شود.

کلینتون درگیر مسئله هک شدن ایمیل‌های رئیس ستاد تبلیغاتی‌اش شده است که چندی پیش به وسیله ویکی‌لیکس افشا شد. دولت آمریکا اعلام کرده است این امر از اقدامات روسیه بوده است.

ترامپ نیز در هفته‌های اخیر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است. انتشار یک ویدیو که در آن ترامپ درباره زنان سخنان زننده‌ای را به زبان می‌آورد، و اتهامات چند زن به وی مبنی بر تعرض جنسی، از جمله این جنجال‌ها بوده است.

مناظره آتی انتخاباتی بر 6 مورد تمرکز خواهد کرد: بدهی‌ و حقوق‌ها، مسئله مهاجرت، اقتصاد، دادگاه عالی، سیاست خارجی و آمادگی برای رسیدن به سمت ریاست جمهوری. با این‌حال، تجربه دو مناظره اخیر نشان می‌دهد سخنان ترامپ و کلینتون به جای سیاست، به بحث‌های دیگری منحرف می‌شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند کلینتون به طور متوسط با 7 درصد تفاوت با ترامپ، پیشتاز است. کلینتون در روزهای گذشته برای آمادگی در مناظره آتی به صورت بسیار فشرده تمرین کرده است. حال، دونالد ترامپ باید خود را برای پاسخ به پرسش‌هایی درباره اتهامات تعرض جنسی و ادعایش مبنی بر تقلب در انتخابات آماده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار