یدالله کابلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گردهمایی پرشور شکسته‌نویسان معاصر در فرهنگسرای قیطریه

عضو عالی انجمن خوشنویسان ایران با همراهی 20 تن از اساتید و هنرمندان برجسته خوشنویسی، اقدام به برگزاری نمایشگاه شکسته نویسان معاصر کرده‌اند.

یدالله کابلی عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه گسترده گروهی شکسته‌نویسان معاصر و اهمیت برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: خط شکسته از آغاز پیدایش خط در حوزه ارتباطات و مکاتبات بسیار شهره بوده است؛ ولی امروزه این کاربرد منسوخ شده و دیگر کسی با خوشنویسی قصد برقراری ارتباط ندارد. به همین جهت باید جنبه انتزاعی این هنر را در نظر بگیریم.

وی افزود: خط شکسته به دلیل گسترده بودن فضای ترکیبی می تواند در کنار شعر و ادب زیباترین تجلی هنر را به تصویر بکشد و وسیله‌ای برای معرفی هنر ایرانی به جهانیان شود؛ در همین راستا ما تصمیم گرفتیم تا با گردآوردن اساتید این حوزه نمایشگاهی از این هنر را برگزار کنیم.

کابلی درباره جزئیات این مجموعه اظهار کرد: نمایشگاه شکسته نویسان معاصر در تالار ملل فرهنگسرای قیطریه در حال برگزاری است و 50 اثر از 20 تن از اساتید و هنرمندان برجسته این حوزه را در برگرفته است.

وی با اشاره به هدف برپایی این نمایشگاه گفت: معرفی و ارتقای قابلیت‌های هنری و انتزاعی خط شکسته امروز از اهداف نمایش این مجموعه است. آثاری ارزشمند و فاخر که با ترکیب‌بندی‌های بدیع از خط شکسته و بهره‌مندی از مضامین متنوع چشم‌اندازهای گسترده ای را از خلاقیت ایجاد کرده‌اند. اسرافیل شیرچی، محمد حیدری، علی اکبر رضوانی، علیرضا کدخدایی، محمد اسماعیلی، روح الله دلخوانی، بهرام گوران و... از جمله اساتید برجسته شرکت کنده در این مجموعه هستند.

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان یادآور شد: مایه خوشحالی و مباهات است که بعد از مدت ها تلاش در این عرصه شاهد توفیق در برآورده شدن یک آرزوی بزرگ برای مطرح شدن هر چه بیشتر این هنر هستیم؛ چرا که علاوه بر مشتاقان داخلی در کشورهای متعدد خارجی نیز برنامه هایی داشتیم که مورد استقبال قرار گرفته است.
 
گفتنی است؛ این نمایشگاه تا اول آبان برقرار است.



انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار