آزمایش موشکی ناموفق کره‌شمالی

کره‌شمالی روز پنجشنبه یک فروند موشک میان بُرد قوی را آزمایش کرد؛ اما این آزمایش موشکی ناموفق بود.

آزمایش موشکی ناموفق کره‌شمالی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی روز پنجشنبه یک فروند موشک میان برد قوی را که می تواند پایگاه های آمریکا را در فاصله‌ای دور حتی در گوام هدف قرار دهد آزمایش کرد اما این آزمایش موشکی ناموفق بود. این دومین آزمایش موشکی ناموفق کره شمالی ظرف مدت کمتر از یک هفته گذشته به شمار می رود که طی آن موشک قدرتمند موسودان آزمایش می شود.

کره شمالی روز شنبه نیز یک فروند موشک موسودان را آزمایش کرد که ناموفق بود و با محکومیت شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو شد. شورای امنیت هم اکنون سرگرم بحث درباره تصویب قطعنامه ای به منظور اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی در واکنش به پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی است که ماه گذشته انجام شد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد تحلیل های ناظران نظامی کره جنوبی و آمریکا نشان می دهد این موشک کمی پس از پرتاب حدود ساعت شش و 30 دقیقه به وقت محلی ( 22 روز چهارشنبه به وقت گرینویچ ) منفجر شده است.

در این بیانیه آمده است ارتش کره جنوبی اقدامات تحریک آمیز غیرقانونی مداوم کره شمالی را محکوم می کند و کاملا آماده واکنش به اقدامات تحریک آمیز بیشتر این کشور است.

موشک موسودان که کره شمالی نخستین بار اکتبر سال 2010 در یک مراسم رژه نظامی از آن به عنوان یک موشک بومی رونمایی کرد به لحاظ تئوری بین 2500 تا 4000 کیلومتر برد دارد. برد حداقلی این موشک می تواند سراسر کره جنوبی و ژاپن را هدف قرار دهد و برد حداکثری آن به کره شمالی امکان خواهد داد پایگاه های نظامی آمریکا را در گوام هدف قرار دهد.

این موشک طی امسال هشت مرتبه آزمایش شده اما تنها یک مورد از این آزمایش ها موفق بوده است. با این حال برخی کارشناسان معتقدند به رغم عدم موفقیت پیاپی آزمایش موشک موسودان، این موشک خیلی سریع درحال حرکت در جهت استقرار عملیاتی است.

جان شیلینگ، کارشناس هوا فضا اخیرا در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی « 38 نورث / 38North » وابسته به موسسه آمریکا - کره دانشگاه جان هاپکینز گفت اگر کره شمالی همین روند را ادامه دهد قادر خواهد بود سال آینده موشک موسودان را وارد مرحله عملیاتی کند.

این آزمایش موشکی جدید کره شمالی در حالی انجام شد که آمریکا و چین همچنان سرگرم بحث درباره قطعنامه ای جدید در سازمان ملل متحد به منظور اعمال تحریم هایی علیه کره شمالی در واکنش به آزمایش هسته ای ماه سپتامبر این کشور هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار