آلمان و فرانسه خواستار افزایش زمان آتش‌بس انسان‌دوستانه در حلب شدند

سران آلمان و فرانسه بازه زمانی اعلام شده برای برقراری آتش‌بس در حلب را کافی ندانسته و خواستار افزایش مدت آن شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، استیون سیبرت، سخنگوی دولت آلمان، اعلام کرد: آتش‌بس موقتی که روسیه در حلب اعلام کرده است برای کمک‌رسانی به مردم این شهر کافی نیست.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: آتش‌بس برای اجبار مردم به خروج نمی‌باشد و توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه میان مردم مناطق شرقی حلب تحت نظارت سازمان ملل ضروری است.

سخنگوی دولت آلمان خواستار فراگیر و دائمی شدن این آتش‌بس موقت در سوریه شد و تاکید کرد: آتش‌بس 8 ساعته که مسکو آن را به 11 ساعت تمدید کرد، به هیچ وجه برای کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده حلب کافی نیست.

"آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان، "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه و "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور فرانسه، پس نشست شب گذشته (چهارشنبه) خود درباره بحران سوریه، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کردند: توقف حملات هوایی برای چند ساعت غیرمنطقی است و مردم حلب نمی‌توانند در این شرایط طاقت فرسا به زندگی خود ادامه دهند.

دو طرف در این کنفرانس از روسیه خواستند توقف حملات هوایی در سوریه را تمدید کند.

استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه، نیز اعلام کرد: آتش‌بس انسانی اعلام شده در حلب تنها برای خروج 200 فرد زخمی از مناطق شرقی حلب کافی است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد به صورت مستقیم روند اجرای آتش‌بس در شهر حلب را پیگیری خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت دفاع روسیه بوسیله‌ دوربین‌های خود در مناطق "جبل الزرزور و خالدیه و محله انصاری و فرودگاه نیرب" و همچنین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در سایر مناطق حلب روند آتش‌بس را با عکسبرداری ثبت خواهد کرد.

این وزارتخانه از تلاش برای افزایش تعداد دوربین‌ها در مناطق مختلف سوریه برای شفاف سازی روند اجرای آتش‌بس در سوریه خبر داد.

روسیه روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد: آتش بس بشردوستانه در شرق حلب که از پنجشنبه آغاز می شود فقط 11 ساعت ادامه خواهد داشت.

ارتش سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد آتش بس در بخش های شرقی حلب، روزهای 20 ، 21 و 22 اکتبر از ساعت هشت صبح تا ساعت 16 برقرار خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
غلط کردند سرپیازند این جنایتکاران یا ته پیاز؟
آخرین اخبار