همکاری روسیه با ایران در تأسیس نیروگاه حرارتی هرمزگان و راه آهن

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران از برنامه مشخص خود برای توسعه روابط با ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوان جاگاریان سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران در دومین اجلاس روسای برتر دانشگاه‌های ایران و روسیه با اشاره به زمینه های همکاری بین 2 کشور بیان کرد: در سال جاری با همکاری های صورت گرفته توانستیم سیستم‌های دفاعی S300 را تحویل دهیم. علاوه بر آن در شهر بوشهر شاهد مراسم آغاز ساحت فازهای بعدی نیروگاه بوشهر بودیم که مقامات روسیه در آن حضور داشتند.

به گفته وی، در سال جاری نیروگاه بوشهر را نیز توانستند به بهره‌برداری برسانند.

وی ادامه داد: برنامه های مشخصی برای توسعه روابط 2 کشور از جمله تاسیس راه آهن و تاسیس نیروگاه حرارتی در هرمزگان است. 

سفیر روسیه در ایران عنوان کرد: بدون حضور دانشمندان کشور دستیابی به دستاوردها غیرممکن بوده و یقیناً توافقات خوبی را با توجه به برگزاری چنین جلساتی به دست خواهیم آورد.

وی با اشاره به تسهیل در اهدای ویزا و روادید یادآور شد: ضمن آرزوی موفقیت در چارچوب توانایی های خود به گسترش همکاری ها کمک می کنیم.

در ادامه همچنین ویکتور آنتونویچ سادونیچی رییس اتحادیه روسای دانشگاههای روسیه فدراتیو ضمن تقدیم دو پیام از دستیار رییس جمهور و وزیرآموزش و علوم روسیه به رییس دانشگاه تهران گفت: برای تقویت همکاری بین دو کشور طی تفاهم نامه ای مرکز رازی را در دانشگاه مسکو (چندی پیش) و مرکز لامانوسف را در دانشگاه شهید بهشتی (دیروز) افتتاح کردیم.

وی در چندین مورد به همکاری ها و عقد تفاهم نامه های مختلف کشور خود با سایر کشورهای مطرح درسالهای متمادی اشاره کرد و گفت:  مهمترین وظیفه اتحادیه یافتن افراد مبتکر و مستعد است که در سراسر کشور علاقه به حضور در المپیادهای ما را دارند.

رییس اتحادیه روسای دانشگاههای ایران و روسیه بیان کرد: چندی پیش ماهواره لامانوسف را که از سوی دانشگاع مسکو طراحی شد به فضا پرتاب کردیم و آن ششمین ماهواره ارسال شده این دانشگاه است.

به گفته وی،با توجه به فعالیتهای انجام شده توانایی برای انعقاد 260 قرار داد وجود دارد و از این بابت دومین همایش بسیار می تواند موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه مسکو بیشتری مقالات مشترک را با سن پترزبورگ دارد، اظهار داشت: با وجود توان بالقوه در حوزه تحقیقات مشترک در دانشگاههای ایران اما تنها حدود 17 درصد از توانایی دانشگاههای همچون تهران،شهیدبهشتی،اصفهان و فنی شریف استفاده شده است.
این درحالی است که بسیاری از دانشگاههای روسیه علاقمند به کارهای تحقیقاتی هستند که در ایران انجام می شود.

رییس اتحادیه روسای دانشگاههای روسیه فدراتیو با بیان اینکه بیشترین همکاری ها در حوزه علوم انسانی، تاریخ،فرهنگ و زبان ها است، عنوان کرد: حدود 35 درصد دانشگاههای روسیه در حال همکاری با همتایان ایرانی خود هستند.

وی بااشاره به جایگاه بین المللی دانشگاهها افزود: درحال حاضر برای دستیابی به منابع با سواد و حرفه ای انسانی که نقش مهمی در تعیین منافع ملی دارند روندی پرشتاب جاری است.

وی بیان کرد: از سال 2014 درحال طراحی جدیدترین معیار ارزیابی رده بندی دانشگاهها هستیم و معتقدیم مهمترین معیارها باید شفاف و قابل درک باشند لذا به همکاری ایران برای تعیین این معیار رده بندی جهانی احتیاج داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار