محمدی: تیم ملی ایران توان صعود به جمع 20 تیم برتر دنیا را دارد/ ثبات اصلی ترین عامل پیشرفت تیم ملی است

مربی اسبق تیم جوانان ایران گفت: ثبات روی نیمکت تیم ملی می تواند رنکینگ ایران را در جدول فیفا ارتقا دهد.

اکبر محمدی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صعود ایران به رنکینگ 27 جدول فیفا، اظهار کرد: با توجه به نتایج اخیر تیم ملی صعود ایران به رنکینگ 27 دنیا غیرمنتظره نیست. از زمان حضور کارلوس کی روش، تیم ملی ایران در 90 درصد بازی های خود مقابل تیم های آسیایی به پیروزی رسیده و چهار سالی می شود که برابر هیچ کدام از تیم های قاره کهن شکست نخورده است.
 
وی افزود: ارزیابی مثبتی نسبت به جایگاه فعلی تیم ملی دارم. فرمول مربی گری موفق یعنی پیشرفت به همراه تغییر! قبل از ورود کارلوس کی روش به ایران، تیم ملی به صورت مداوم در رتبه های بالاتر از پنجاهم رنکینگ فیفا قرار می گرفت اما در حال حاضر می بینید که ایران به جمع 30 تیم برتر دنیا، راه یافته است. از لحاظ فنی هم، پیشرفت تیم ملی در بازی با ازبکستان و کره جنوبی حس شد. بازیکنان ما زیرنظر کی روش به خودباوری فنی، روحی و روانی رسیده اند و کاملا در اختیار افکار وی هستند.
 
محمدی درمورد این که آیا صعود ایران به رتبه های بالای رنکینگ فیفا موقتی است یا خیر، تصریح کرد: اعتقاد دارم با توجه به سه بازی آتی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه، قطر و چین و چند بازی تدارکاتی تیم ملی، احتمال این که ایران به جمع 20 تیم برتر دنیا راه یابد وجود دارد. البته انتظار می رود همان گونه که رتبه تیم ملی در رنکینگ فیفا ارتقا می یابد، از لحاظ سبک بازی هم روز به روز با پیشرفت مواجه شویم.
 
سرمربی اسبق تیم جوانان درباره این که اصلی ترین عامل ثبات ایران در رتبه های بالای جدول فیفا چیست، گفت: اصلی ترین عامل این موضوع به ثبات برمی گردد. برانکو چهار سال سرمربی ایران بود و دیدید که در زمان وی به رنکینگ 15 جدول فیفا صعود کردیم. همین امر در مورد کی روش هم صادق است. دوام سرمربی پرتغالی روی نیمکت تیم ملی و بازیکنان باکیفیتی که وی در اختیار دارد، سبب شده تا تیم ملی روند رو به رشدی داشته باشد در کل سه عامل ثبات در مربی گری و مدیریت، حفظ کیفیت بازیکنان فعلی و اضافه شدن بازیکنان مستعد به ترکیب تیم ملی و عملکرد تیم های باشگاهی، می تواند به حفظ ایران در جایگاه فعلی منجر شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار