عجیب ترین طراحی ها در زیباترین کتابخانه دنیا + عکس

خواندن کتاب در یک کتابخانه تمیز و زیبا بسیار لذت بخش است به ویژه اگر در ساختمانی باستانی با بنایی شگفت انگیز و نقاشی‌های خارق العاده سقفی و دیواری کتاب بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛کتابخانه klementinum در شهر پراگ کشور چک، برای دوستداران کتاب فراتر از یک کتابخانه عادی است. بنای این کتابخانه در سال ۱۷۰۰ میلادی به اتمام رسیده و در سال ۱۷۲۲ مورد استفاده دانشمندان آن زمان اروپا قرار گرفته است. کتابخانه شهر پراگ، دنیایی از کتاب در آمیخته با نقاشی‌های دیواری است.

گفتنی است، معماری این ساختمان بسیار زیبا و منحصر به‌فرد است و از سه بخش مجزا تشکیل شده که شامل سالن مطالعه، تالار و سرسرای بسیار بزرگ و یک برج نجومی است  که ستاره‌شناسان قرون پیش از فراز آن به رصد اجرام آسمانی می‌پرداختند.

عجیب ترین طراحی ها در زیباترین کتابخانه دنیا + عکس

سقف گنبدی این بنا دارای نقاشی هایی بسیار زیبا به سبک گوتیک است و در تمام دیوارها، گچ بری و طراحی‌هایی زیبا، ایجاد شده به دست هنرمندان مشهور آن زمان وجود دارد.

اکنون این کتابخانه بخشی از دانشگاه jesuit است و علاوه بر دانشجویان، علاقه‌مندان به کتابخوانی و گردشگران داخلی و خارجی کشور چک نیز از آن بازدید می‌کنند و جزو جاذبه‌های تاریخی و توریستی کشور چک  و شهر پراگ به شمار می‌آید.

در کتابخانه klementinum بیش از ۲۰ هزار کتاب خطی بسیار نفیس و ارزشمند  با موضوعات مختلف هنری، دینی و تاریخی نگهداری می شود و بازدید کننده‌ها می‌توانند با رعایت نکات امنیتی کتاب‌ها را مشاهده و مطالعه کنند.

عجیب ترین طراحی ها در زیباترین کتابخانه دنیا + عکس

در معماری ساختمان بنا که در زمان خودش بیش از ۱۷۰سال ساخت آن زمان برده است سعی شده تا نور خورشید از نورگیر‌ها به فضای داخلی تابانده شود و نوعی فضای مه آلود در تالار اصلی احساس می ‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار