انتقاد فرمانده نیروهای پیشمرگه از کوتاهی ائتلاف آمریکا در عملیات موصل

فرمانده نیروهای پیشمرگه در شمال عراق از همکاری نکردن ائتلاف آمریکایی ضد داعش در عملیات موصل به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز؛ «منصور بارزانی،» فرمانده نیروهای پیشمرگه در شمال عراق روز یکشنبه از نقض عهد و ناکامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در پشتیبانی هوایی از نیروهای عمل کننده در عملیات باز پس گیری روستاهای نزدیک شهر موصل به شدت انتقاد کرد.

بارزانی گفت: روز گذشته ساعت 6 صبح ما تصمیم داشتیم برخی نواحی را از تروریست های داعش پس بگیریم و به لطف خدا توانستیم کار خود را رأس این ساعت آغاز کنیم و تا ظهر برخی از این نواحی را آزاد کردیم، اما متأسفانه باید بگویم به دلیل اینکه هیچ پشتیبانی هوایی از ما صورت نگرفت، نتوانستیم همه منطقه ای را که برنامه ریزی کرده بودیم، پس بگیریم.

فرمانده نیروهای پیشمرگه در شمال عراق با ابراز تعجب از همکاری نکردن نیروهای ائتلاف افزود: ما چندین بار با اتاق عملیات تماس گرفتیم و به آنها اطلاعاتی درباره خودروهای بمب گذاری شده ای که به سوی ما رانده می شوند؛ دادیم و آنها می گفتند «ما کمک می کنیم! ما به کمک شما خواهیم آمد!» و در بسیاری از مناطق نیروهای پیشمرگه زیر آتش خمپاره قرار داشتند، ولی متأسفانه تا شب هیچ پشتیبانی از ما صورت نگرفت و زمانی که دیگر کاملاً هوا تاریک شده بود به ما کمک شد.

بارزانی ضمن اشاره به کشته شدن دو نیروی پیشمرگه و زخمی شدن هفت تن دیگر در عملیات دیروز تصریح کرد این تلفات تقصیر اتاق عملیات بود، زیرا ما هیچ پشتیبانی از آنها ندیدیم و من دلیل این مسئله را نمی دانم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار