همدان؛

ورزشکاران ایرانی الگوی ورزشکاران کشورهای جهان باشند

امام جمعه همدان گفت: در عرصه ورزش باید دنیا از ورزشکاران ما الگو بگیرند نه اینکه ما از آنان الگو بگیریم.

ورزشکاران ایرانی الگوی ورزشکاران کشورهای جهان باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی در گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در جمع مدیران ورزشی استان، ورزش را عاملی برای سلامتی روح و جسم تمام بشر دانست و افزود: تمامی ادیان به خصوص دین مبین اسلام برای جایگاه ورزش و تندرستی امتیاز های ویژه ای را قرار داده است و باید جوانان مسلمان نیز به آن توجه ویژه نمایند.

وی افزود: روح و روان انسان نیز همانند جسم او می تواند در موقعیت های مختلفی قرار بگیرد اما تفاوت این دو با یکدیگر در این است که اگر جسم انسان با مشکلی مواجه شود زنگ خطر آن به صدا در می آید.

وی اظهار کرد: انسان با توجه به روح خود ترقی می کند و ورزش عامل تعالی روح و جسم و موجب سلامت زیستی و روانی انسان می‌شود و قطعا قدرت روح از جسم بالاتر است.

امام جمعه همدان تاکید کرد: ما اجازه نداریم سر یک سوزن به بدن خود آسیب بزنیم و در مقابل بدنی که خدای متعال به عنوان امانت در اختیار ما قرار داده است مسئول هستیم.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی تصریح کرد: هر کاری که باعث آسیب رسیدن به بدن باشد حرام است و به همین دلیل علما خالکوبی و مواد مخدر را حرام دانسته اند چرا که با این کار انسان به نعمت های خدا می جنگد.

وی اظهار کرد: در گذشته کار کردن مردم یک نوع ورزش بود ولی در حال حاضر با اختراعاتی که بوجود آمده مردم راحت طلب شده اند و این یک آسیب بزرگ برای بدن انسان است.

وی با تاکید بر گسترش ورزش همگانی در استان گفت: ورزش همگانی سلامت، عافیت و نشاط اجتماعی را به همراه دارد و باید مشوق های برای مردم در نظر گرفت تا آنان جذب ورزش شوند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی تصریح کرد: نه اینکه ما از آنان الگو بگیریم و همین خانم خدابنده لو که با حجاب کامل در المپبیک شرکت کرد و رهبر معظم انقلاب از او تجلیل کرد افتخار کشور و استان است و او الگویی برای بانوان جهان شد و درس عفاف و حجاب به همگان داد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.