اتباع افغانستانی مجاز و غیرمجاز مأموران را در پروسه آمارگیری یاری دهند

مدیر کل اداره آمار و سرشماری استان قم گفت: از تمامی مهاجرین افغانستانی اعم از مجاز و غیرمجاز خواهشمندیم ما را در پروسه سرشماری یاری کنند.

اتباع افغانستانی مجاز و غیرمجاز مأموران را در پروسه آمارگیری یاری دهند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، معاون اداره کل اتباع و مهاجرین استان قم و مدیر کل اداره آمار و سرشماری استان روز گذشته میهمان اتباع افغانستانی مقیم قم در حسینیه مرکزی مهاجرین بودند.

در این جلسه که به همت هیات مذهبی مهاجرین استان قم و به پیشنهاد مسولین اداره اتباع و مهاجرین استان برگزار شده بود مسئولين به بیان برخی نکات از جمله سرشماری نفوس، بیمه سلامت و نام نویسی برای شرکت در پیاده روی اربعين پرداختند.

جواد شاکر مدیر کل اداره آمار و سرشماری استان قم درباره اهمیت آمار و سرشماری جمعیت یک کشور اظهارداشت: آمار رسمی جمعيت هر کشور برای دولتش مبنای تامين زیرساخت و بودجه‌های لازم می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نیز برهمین اساس هر پنج سال اقدام به سرشماری نفوس می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که آمار و اطلاعات به دست آمده افراد به عنوان اطلاعات شخصی فرد طبقه بندی می‌شود خاطرنشان کرد: این اطلاعات در هیچ محکمه و یا موردی ارزش قانونی ندارد.

شاکر با بیان این مطلب که سرشماری جمعیت یک اتفاق جمعی است و به ملیت و یا اقلیت خاصی محدود نمی‌شود اضافه کرد: از تمامی مهاجرین افغانستانی اعم از مجاز و غیرمجاز خواهشمندیم که ما را در پروسه سرشماری یاری کنند تا یک آمار دقیق و صحیح را از جمعیت استان به دست بیاوریم.

مدیر کل آمار و سرشماری استان قم در پایان با اشاره به این موضوع که در حال حاضر 12درصد جمعیت استان قم را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند به بیان اهمیت همکاری مهاجرین در به دست آمدن یک آمار دقیق در استان پرداخت و متذکر شد: اتباع افغانستانی که در روستاها و یا حومه استان زندگی می‌کنند از مامورین سرشماری نهراسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار