اراک ؛

امکان رسیدن به سند چشم انداز افق 20 ساله کشور با تعامل و همکاری

رئیس جمهور در شورای اداری استان مرکزی گفت: رسیدن به سند چشم انداز افق 20 ساله کشور با تعامل و همکاری امکان پذیر است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛  حجت السلام و المسلمین حسن روحانی در شورای اداری استان مرکزی در خمین افزود : بنا بود رشد اقتصادی بنا بر برنامه چشم انداز به طور متوسط به هشت درصد برسد که در ده سال گذشته به زیر سه درصد رسید.
رئیس جمهور رسیدن به چشم انداز افق بیست ساله توسعه کشور را با تعامل امکان پذیر دانست و گفت : توسعه با افراط امکان پذیر نیست.
وی استفاده از امکانات جهانی ملی و منطقه ای برای توسعه از سوی دولت را مهم دانست و گفت : شرکت های دانش بنیان برای رشد و مدرن شدن کشور ضروری و نیازمند تعامل است.
دکتر روحانی گفت : حل مشکل آب ، صنعت و کشاورزی بدون فناوری محقق نمی شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه اداره حکومت بی نیاز از دعواهای سیاسی است گفت : اختلاف نظر اشکال ندارد اما نباید اخلاق را فراموش کنیم .
وی انقلاب امام راحل را برای مسلمان زندگی کردن دانست و افزود : نقد خوب است اما نباید گذاشت بین جناح های سیاسی و حتی شیعه و سنی کشور شکاف و فاصله ایجاد شود.
دکتر ورحانی پرهیز از افراط و تفریط را راه امام راحل دانست که باید مورد نظر همه قرار گیرد و در ادامه گفت : باید راه کوتاه مستقیم و کم خرج را طی کنیم تا کشور توسعه یاید.
وی برجام را تبدیل تهدیدها به فرصت ها دانست و گفت : هیچ راهی برای اشتغال جز رونق اقتصادی نداریم.
دکتر روحانی استفاده بی رویه از طبیعت را مشکل کشور دانست و گفت : باید ضمن استفاده از فناوری های نو و روز دنیا برای حل این مشکل خودمان نیز دست به خلق راه حل بزنیم.
رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی در ساخت سانتریفیوژها گفت : با واردات و کپی از روی آنها ساخت امکان پذیر شد و در غیر این صورت نمی توانستیم به این فناوری دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر دستیابی به فناوری برای توسعه کشور ادامه داد : در حالیکه مالزی درآمدش کمتر از ماست اکنون دویست و سی و چهار میلیارد دلار صادرات دارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید راه را در برابر توطئه های دشمن پیدا کنیم اضافه کرد : کسانی که می گفتند pmpغیر قابل حل است حل شد و اکنون نیز باید نه بدبین و نه خوش بین حد وسط را در نظر بگیریم .
روحانی دشمنی دشمن را ادامه دار دانست که باید هوشیار بود .
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ، امام خمینی را به تنهایی یک امت دانست و گفت :.
درس امام برای ما حفظ اصول و پافشاری بر آن و استفاده از تجریبات دیگران دانست .
وی گفت : امام از احکام خداوند ، دستوارت قرانی ، استقلال کشور ، حاکمیت و منافع ملی ، آزادی جامعه و مردم دست برنداشت اما در عین حال در تاکتیک و اجرا همواره پویا بود.
دکتر روحانی فقه امام را فقه جواهری پویا دانست و گفت : برخی جواهری را فراموش می کنند و برخی پویا چنانکه برخی اصول و برخی تجربیات را فراموش می کنند.
وی گفت : امام در مقطعی که دشوار بود مصالح ملی را ترجیج داد و طبق نظر ایشان قطعنامه پذیرفته شد.
رئیس جمهور گفت : اکنون در دنیای پیچیده ای هستیم و نمی شود با سادگی سخن گفت و قضاوت کرد و باید مشورت کنیم و با دنیا تعامل کنیم.
وی ادامه داد: باید دست به دست هم و با مشورت با دانشگاهیان ، ائمه ، فرهیختگان و مسئولان اجرایی کشور را هدایت کنیم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ، چشم انداز توسعه استان را روشن دانست و گفت : سنگ خام نباید صادر شود و استان توانمندی های زیادی دارد که باید از آن استفاده کرد .
نشست خبری با خبرنگاران رسانه ها از دیگر برنامه های امروز رئیس جمهور در خمین است .
سی و دومین سفر استانی دکتر روحانی و هیات همراه به استان از دیروز شروع شده است .
دیدار با اقشار مختلف مردم ، ایثارگران، نخبگان ، صنعتگران و فعالان اقتصادی و بازدید از خانه تاریخی امام راحل از برنامه های ریئس جمهور در استان بود .
در این سفر دویست و دوازده طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی با دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، روحانی ، شورای ، اداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.