سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی شدیدترین انواع مجازات اعدام را معرفی کرد.

شدیدترین انواع مجازات اعدام در کشورهای مختلفبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوا به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز استرالیا؛ در حالی که شدیدترین مجازات در برخی از کشورهای جهان آزادی مشروط است، در کشورهای دیگر مجازاتی عادی محسوب می شود.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، حلق آویز کردن، گردن زدن، اعدام با برق، سنگسار، جوخه آتش معمول ترین انواع مجازات در بسیاری از کشورهای جهان هستند. قطع عضو، با چوب زدن (چوب زنی)، اخته کردن و ... از دیگر انواع مجازات هستند که برای جرایم مختلف اعمال می شوند. مجازات اعدام در 58 کشور قانونی است و چین، عربستان و آمریکا بالاترین آمار اعدام را در سال 2015 به خود اختصاص داده اند.

اخته کردن شیمیایی

این مجازات برای متهمان تجاوز جنسی به کودکان در کشور اندونزی اعمال می شود. غرب استرالیا و نیوساوت ولز از مناطقی هستند که این مجازات را اجرا می کنند.

چوب زنی

مجازات چوب زنی برای طیف وسیعی از جرائم مانند آدم ربایی، سرقت، مصرف مواد مخدر، خرابکاری، شورش، سوء استفاده جنسی، مالکیت اسلحه، و خارجی هایی که 90 روز از پایان مهلت ویزای آنها گذشته است در کشورهای سنگاپور، برونئی، اندونزی، مالزی و برخی کشورهای آفریقایی اعمال می شوند. در این مجازات پس از خیس کردن نی در فواصل زمانی 15 ثانیه ای به بدن برهنه متهم ضربه می‌زنند.

سنگسار

سنگسار شکلی از اعدام همراه با شکنجه است که در کشورهای عربستان، سودان، پاکستان، یمن، سومالی، امارات و نیجریه اجرا می شود. در این شیوه اعدام متهم را تا سینه در خاک قرار می دهند و به سر و گردن او سنگ می زنند تا کشته شود.

حلق آویز کردن(دار زدن)

حلق آویز کردن رایج ترین روش اعدام است که در کشورهای پاکستان، آمریکا، مصر، افغانستان، بنگلادش، بوتسوانا، هند، بلیز، برونئی، کامرون، گامبیا، آنتیگوا و باربودا، عراق، ژاپن، اردن، کنیا، کویت، لسوتو، لیبریا، مالاوی، مالزی، میانمار، اریتره، نیجریه، عمان، سودان جنوبی و سودان، سیرالئون، کره جنوبی، سریلانکا، سوریه، تانزانیا، تونگا، تونس، اوگاندا، جمهوری دموکراتیک کنگو، گینه نو، قطر، زامبیا، زیمبابوه.

تیرباران (جوخه آتش)

عربستان سعودی، عراق، اندونزی، هند، چین، کره شمالی، تایوان، بنگلادش، افغانستان، لبنان، نیجریه، عمان، یمن، کره جنوبی، امارات متحده عربی، بلاروس، گامبیا، سومالی، اریتره، بنین، قطر، سیرالئون، سوریه، اوگاندا، ایالات متحده این شیوه اعدام را همچنان برای انواع اتهام اجرا می کنند.

گردن زدن

گردن زدن روش معمول اعدام در عربستان است که با قطع کردن گردن به وسیله شمشیر اجرا می شود. در مواقعی که شمشیرزنی برای اجرای حکم موجود نباشد از دیگر شیوه های اعدام استفاده می شود. بنین، یمن و قطر برای برخی از اتهامات این شیوه اعدام را دارند.

اعدام با برق

برخی از ایالات آمریکا از این شیوه برای اعدام استفاده می کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۸:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
چرا اسمی از کشورهای اروپایی برده نمیشه. حالا قبلا چیکاره بودند مهم نیست.، مهم اینه که الان دارن به انسانیت احترام میزارن.،
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
پیش از هر اقدامی باید ابتدا پیش گیری از جرم شود در کشوری که هنوز برخی از مادران روش درست تربیت فرزند را بلد نیستند چطور میتوان توقع داشت جامعه و انسان های سالمی داشته باشیم ..؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
خوب کاری می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
چرا کشور ایران جزئ هیچکدام از کشورهای اعدام کننده به روش های مختلف نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
هرجنایتکاری که جنایت کند حقش اعدام است و ما در ایران حکم قران را اجرا میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
هرجنایتکاری که جنایت کند حقش اعدام است
آخرین اخبار