اختلاس صندوق ذخیره فقط مربوط به این دولت نیست/ همراه نبودن "فانی" با ارکان مدیریت کشور

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: اختلاس صندوق ذخیره فقط مربوط به این دولت نیست.

اختلاس صندوق ذخیره فقط مربوط به این دولت نیست/ همراه نبودن به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش همدلی شورای هماهنگی تشکل هدی فرهنگیان با حضور محمد علی نجفی وزیر سابق آموزش و پرورش برگزار شد.

نجفی با بیان اینکه باید نسبت به مسائل آموزش و پرورش تحلیل درستی داشته باشیم،اظهار داشت: در چند روز اخیر به دلیل تغییرات موجود جریان به سمت اشتباهی حرکت می کند در حالی که باید جریان توسعه حفظ شده و اصل قرار گیرد.

وی ادامه داد: فانی و تیم همراه وی طی این سه سال زحمت کشیدند اما اصلی ترین دلیل نارضایتی ها این بود که ارکان مدیریت کشور را با خود همراه نکرد.

نجفی عنوان کرد: از سال 92 تا 95 بودجه آموزش و پرورش 2 برابر شده است اما در منابع ملی تاثیر چندانی نداشت.

وی با بیان اینکه اگر دانش آشتیانی به عنوان وزیر انتخاب شود بزرگترین کلید موفقیت وی همراه کردن مردم و دولت با دانش آموزش و پرورش است،گفت: تقسیم کار برای پیش برد اهداف آموزش و پرورش باید انجام شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش در خصوص اقدامات صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: مبلغ مطرح شده مربوط به وام های داده شده ای است که البته همه آن به این دولت مربوط نیست.

نجفی با بیان اینکه این افراد شناخته شده هستند،یادآور شد : باید کار این افراد بررسی شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به واسطه روحانی از سقوط به پرتگاه خطرناکی نجات پیدا کردیم افزود: اگر مدبرانه عمل کنیم این دوران سخت را پشت سر می گذاریم.

وی ادامه داد: فرهنگیان نه تنها نسبت به مسائل آموزش و پرورش بلکه نسبت به مسائل توسعه ای داخل کشور نیز باید تحلیل دقیق داشته باشند.

نجفی درباره حواشی معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس نیز گفت: بحثی مبنی بر اینکه ما مسئول ستاد انتخابات شویم مطرح نبوده است و نه هدف دکتر روحانی سیاسی بود. از یک ماه پیش از نظر دکتر روحانی، رفتن فانی نهایی شده و با دکتر دانش آشتیانی صحبت شده بود که مخالف بودند و با ایشان صحبت کردیم.

وی یادآور شد: نه انصرافی و نه عقب نشینی مطرح بود هر چند سناریو سازی و گمانه زنی های عجیبی مطرح شد؛ همه ما باید کمک کنیم دانش آشتیانی رأی اعتماد بگیرد و در 10 ماهه باقی مانده دولت توفیقاتی بدست بیاورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار