مسابقات كشتی قهرمانی جهان کشتی– تركيه؛

یک نقره و یک برنز ازآن کشتی گیران ایران شد

رقابت های كشتی قهرمانی دانشجويان جهان در حالی در رشته كشتی فرنگی روز نخست خود را سپری کرد که حاصل تلاش نمایندگان ایران کسب یک نشان نقره و یک نشان برنز بود.

یک نقره و یک برنز از آن کشتی گیران کشتی فرنگی  ایران شدبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسابقات قهرمانی جهان در رشته کشتی فرنگی از امروز شنبه هشتم آبان ماه و در اولين روز از رقابتهای قهرمانی دانشجويان آغاز شد و نمايندگان كشورمان در چهار وزن به روی تشك رفتند.
 
در وزن 59 كيلوگرم فرشاد عيسوند در دور دوم برابر كشتی گيری از تركيه ميزبان 5 بر يك پيروز شد و به جمع چهار نفر برتر راه يافت. وی در دور سوم در يك ديدار نفس گير برابر نماينده قزاقستان 2 بر صفر به برتری رسيد و با اين پيروزی دلچسب مدال نقره خود را مسجل و راهی ديدار فينال گرديد.
عیسوند در ديدار فینال برابر نماینده قرقیزستان با نتیجه 7 بر 2 بازی را واگذار و به مدال نقره بسنده کرد در این وزن ورزشکاران ترکیه و مولداوی به صورت مشترک برنز گرفتند.

در وزن 71 كيلوگرم برومند اصلان در دور اول قرعه استراحت خورد وی در مسابقه اول خود در دور دوم در برابر نماينده آلمان با نتيجه 7 بر صفر پيروز شد. اصلان برای راه يابی به فينال بايد برابر ورزشكار قزاق قرار مي گرفت اما وی در اين مسابقه با نتيجه 5 بر 2 برابر نماينده قزاقستان باخت و از راه يابی به فينال بازماند. 

كشتی گيری شايسته ايران برای كسب مدال برنز به مصاف ورزشكاری از اوکراین رفت و توانست با نتیجه 6 بر 4 به برتری رسد و نشان برنز را از آن خود کند در این وزن نمایندگان بلاروس و قزاقستان مدالهای طلا و نقره و ورزشکارانی از ایران و ترکیه نیز مدال برنز دریافت کردند. 

علي زينتی رفاه در وزن 80 كيلوگرم در اولين مسابقه خود كشتي گير لهستان را در يک مسابقه نفس گير با نتيجه 2 بر يك شكست داد وی برای فيناليست شدن برابر نماينده ميزبان قرار گرفت اما اين رقابت را با نتيجه  2-1 مغلوب شد و از راهيابی به فينال بازماند.
وی برای كسب نشان برنز به مصاف ورزشكاری از بلاروس رفت اما در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر نتیجه را واگذار و با این باخت در رده پنجم جهان ایستاد در این وزن نمایندگان مجارستان و ترکیه به ترتیب طلا و نقره و روسیه و بلاروس صاحب نشان برنز شدند. 

مجيد علياری چهارمين نماينده ايران در مسابقه امروز كشتی فرنگی در وزن 98 كيلوگرم در دور اول كشتي گير قرقيزستان را برد وی برای فيناليست شدن بايد بتواند كشتی گيری از اتريش را شكست دهد. وی ۴ بر صفر این بازی رو واگذار کرد علیاری برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی با نتیجه 3 بر یک برابر ورزشکاری از بلاروس باخت و پنجم شد. در این وزن کشتی گیران ترکیه و اتریش مدال طلا و نقره گرفتند، بلاروس و روسیه مشترک برنز گرفتند.

اين ديدارها يكشنبه نهم آبان ماه با برگزاری چهار وزن دیگر کشتی فرنگی به كار خود پايان مي دهد.

دوازدهمين دوره رقابت های كشتی قهرمانی دانشجويان جهان از هفته گذشته در شهر كروم تركيه در جريان است همچنین تيم ايران در بخش كشتی آزاد موفق به كسب هشت مدال و عنوان قهرمانی جهان شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار