اعلام نتایج توزیع فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی پزشکی/ اعزام بیش از هزار متخصص به مناطق محروم

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد: نتایج توزیع فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی پزشکی در سال 95 اعلام شد.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اعلام نتیجه توزیع فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی پزشکی در سال 95 خبر داد و گفت: در سال جاری 2 هزار پزشک متخصص در 27 رشته تخصصی توزیع می‌شوند که در 378 شهر و 570 بیمارستان به فعالیت می‌پردازند و محل خدمت فارغ‌التحصیلان بر اساس سهمیه دانشگاه‌ها مطابق با دستورالعمل توزیع نیروهای تخصصی تعیین شده است، البته انتخاب‌های انجام شده توسط فارغ‌التحصیلان و امتیازهای دریافتی آنان نیز در این انتخاب سهیم بودند. 

وی در خصوص فرآیند ثبت نام فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی پزشکی ادامه داد: بر اساس این فرآیند از تاریخ 19 مهر ماه فارغ‌التحصیلان در سایت ثبت نام کرده و محل خدمت متعهدان عام رشته‌های تخصصی پزشکی اعلام شده است، البته از 2 هزار پزشک متخصص حدود هزار و ششصد نفر به  مناطق محروم اعزام می‌شوند.

آقاجانی عنوان کرد: متخصصان متعهد عام، متعهد خاص و استخدام شدگان رسمی باید جهت تعیین شهر محل خدمت و تاریخ شروع به کار با معاونت درمان دانشگاه مربوطه هماهنگ کرده و شروع به کار شوند. 

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: توزیع این نیروهای تخصصی در کشور موجب تامین میزان قابل توجهی از نیازهای درمانی به ویژه در برخی رشته‌های تخصصی و رشته‌هایی همچون رادیولوژی، ارتوپدی و جراحی اعصاب می‌شود. از طرفی بیشترین تعداد  متخصصان توزیع شده در رشته‌های داخلی بزرگسالان، داخلی کودکان و زنان و زایمان هستند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار