اراک؛

رانندگان عامل 65 درصد تصادفات فوتی در استان

رئیس پلیس راه استان مرکزی بی دقتی و کم توجهی رانندگان را عامل 65 درصد تصادفات منجر به فوت در استان مرکزی دانست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سرهنگ ایرج کهریزی افزود: عامل 20 درصد از تصادفات فوتی جاده های این استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، انحراف به چپ، 6 درصد رعایت نکردن حق تقدم عبور، 3 درصد تخطی از سرعت مطمئن و 6 درصد سایر دلایل بوده است.
وی افزود: در این مدت، سه هزار و 785 فقره تصادف در جاده های این استان به وقوع پیوسته است که بر اثر آن 283 نفر جان خود را از دست داده و 4149 نفر نیز مجروح شده اند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: : 36 درصد کشته شدگان حوادث جاده ای این استان در این مدت، راننده، 50 درصد سرنشین، 6 درصد عابر پیاده و هشت درصد موتورسیکلت سوار و ترک نشین بوده است.
کهریزی : 25 درصد حوادث منجر به فوت در راه های ارتباطی این استان در هفت ماه گذشته در ساعات 12 ظهر تا 16 عصر و 22 درصد از ساعات 16 عصر تا 20 شب رخ داده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: بیشترین تصادفات رانندگی برون شهری امسال استان در محورهای اراک - قم، آزاد راه ساوه - همدان، محور قدیم ساوه - همدان، آزاد راه ساوه - تهران و اراک - ازنا اتفاق افتاده است.
وی خاطر نشان کرد: 43 درصد تصادفات رانندگی محورهای ارتباطی این استان به دلیل واژگونی، 38 درصد بر اثر برخورد خودروها با یکدیگر و 12درصد به دلیل برخورد خودرو با موتورسیکلت به وقوع پیوسته است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در بحث کاهش تصادفات 23 دستگاه اجرایی این استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم دخیل هستند اما، تنها چند دستگاه که تعداد آنها به انگشتان دست هم نمی رسد در این حوزه فعالیت فرهنگ سازی و اصلاح رفتارهای پرخطر ترافیکی دارند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، کهریزی ، تصادفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.