کرمانشاه؛

وجود دو میلیون ظرفیت اشتراک تلفن همراه در استان کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: دو میلیون ظرفیت اشتراک تلفن همراه در استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار بهنیا گفت: در حال حاضر با وجود یک میلیون و 800 هزار سیم کارت فعال تعداد مشترکین ما به حد اشباع رسیده است.

وی گفت: اهمیت این حوزه برای مسئولین کشوری هم محرز است و در همین راستا تنها طی سه سال گذشته دولت 400 میلیاردتومان سرمایه گذاری مستقیم در حوزه ICT استان داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه به رشد یازده برابری پهنای باند استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی این مدت پهنای باند استان از 10 گیگ به 110 گیگ رسیده است.

بهنیا از رشد 170 درصدی مشترکین ADSL استان نیز طی این مدت خبر داد و اظهار کرد: تعداد مشترکین ADSL از 59 هزار به 160 هزار نفر رسیده است.

وی همچنین از رشد 14 برابری کاربران اینترنت پرسرعت استان طی سه سال گذشته خبر داد اظهار کرد: تعداد این کاربران از 61 هزار نفر در سه سال پیش به 490 هزار نفر رسیده است.

بهنیا با اشاره به تکمیل پوشش 3G در همه شهرهای استان گفت: در حال حاضر چهار شهر استان نیز تحت پوشش 4G قرار دارند.

وی با اشاره به رشد 42 درصدی آمار سایت‌های BTS نسل دوم استان در سه سال گذشته گفت: در حال حاضر 730 سایتBTSنسل دوم در استان مستقر است.

بهنیا همچنین از رشد 20 برابری تعداد سایت‌های BTS نسل سوم در استان خبر داد واظهار کرد: تعداد این سایت‌ها در سه سال گذشته از 16 سایت به 322 سایت رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اظهار کرد: همچنین در حال حاضر 65 سایت BTS نسل چهارم در سطح استان مستقر است.

بهنیا با اشاره به وجود دو میلیون ظرفیت برای مشترکین تلفن همراه استان گفت: در حال حاضر این ظرفیت به حد اشباع رسیده و هم اکنون ما در استان یک میلیون و 800 هزار سیم کارت فعال در استان داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه 97 درصد روستاهای استان تلفن ثابت دارند، گفت: همچنین در حال حاضر 500 روستای استان دارای اینترنت پرسرعت هستند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.