احداث 100هزار تخت بيمارستانى، فرصتی برای ايجاد همكارى ايران و بلژيک/ علاقه مند به سرمايه گذارى هستيم نه واردات + فیلم

وزير بهداشت از گسترش سرمايه گذارى هاى مشترك با كشورهاى اروپايی به ويژه بلژيک خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمى وزير بهداشت در حاشيه ديدار با نخست وزير بلژيك در جمع خبرنگاران با اشاره به علاقه كشورها براى ايجاد سرمايه گذارى مشترك با ايران بيان كرد: ما در اين نشست ها بايد به ايجاد اشتغال، خلق ثروت و كاهش وابستگى كه در اقتصاد مقاومتي خلاصه مي شود، توجه كنيم و در این زمینه با نخست وزير بلژيك نيز جلسه خوبى در زمينه ريلى، پست و ايجاد كارخانجات داشتيم.

وى عنوان كرد: قصد داريم با بلژيك در حوزه سرمايه گذارى مشترك و ايجاد كارخانجاتى همكارى كنيم تا صادرات افزايش يابد. 

هاشمى بلژيک را در حوزه دانش فنى بين كشورهاى اروپايى سرآمد خواند و افزود: اميدواريم در حوزه دانشگاه ها، ارتقای دانش پزشكى و پژوهش هاى مشترک، افزايش تخت هاى بيمارستانى، تجهيزات و ارتقا سلامت الكترونيك همكارى خوبى با اين كشور داشته باشيم و البته ايران در تمام خون ها توانمند است و قرار بر واردات تجهيزات و غيره از خارج از كشور نيست.

وی نقش برجام در ايجاد اين قبيل روابط در حوزه سلامت را موثر خواند و تصریح کرد: بدون تعصب وضعيت دو سال گذشته با وضعيت كنونى كشور در ايجاد روابط خارجى قابل مقايسه نيست. اكنون نه تنها تلاشي براى جذب سرمايه گذاران خارجى نمي كنيم، بلكه كشورهاى خارجى بيش از پيش مشتاق همكارى با ما هستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: كشورهاى خارجى ايران را قدرتمندترين كشور منطقه به علت قدمت تاريخى، دانش و تلاش ايرانيان مي شناسند. برجام اين امكان را متفاوت تر از گذشته براى كشور فراهم كرده است، تغييرات در هر حوزه اي يك شبه ايجاد نمي شود، مهم روندى است كه آغاز شده و رو به ارتقا است.

وى يادآور شد: مذاكرات اوليه با گروه بلژيكى صورت گرفته، تعيين شركا، اعتمادسازى، سرمايه گذارى و توليد محصول فرآيندهايى زمانبر هستند.

"گیرت برژوا" نخست وزیر بلژیک در جمع خبرنگاران بیان کرد: فرصت‌های بسیاری پس از لغو تحریم‌ها ایجاد شد که امیدواریم در راستای تقویت همکاری با ایران تعامل خود را حفظ کنیم. در سفر من به ایران همراه با 190 تاجر و کار‌آفرین در زمینه بهداشت ساخت و ساز دفع زباله‌های بیمارستانی و سلامت الکترونیک مذاکراتی با ایران داشتیم.

وی بیان کرد: دولت ایران قصد احداث صد هزار تخت بیمارستانی را دارد که فرصت مناسبی برای گسترش همکاری محسوب می‌شود.

نخست وزیر بلژیک ایران را در حوزه سلامت کشوری با کیفیت بالا خواند و یادآور شد: در بلژیک نیز با پزشکانی حاذق ایرانی آشنا شدم و ایران در حوزه سلامت کشوری قدرتمند است.

لینک دانلود

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار