یزد؛

خدمات اینترنت اوپراتور همراه اول استان یزد به سیستم 4G

خدمات اینترنت اوپراتور همراه اول استان یزد به سیستم 4G به صورت همزمان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عبدالمجید معنوی مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان یزد گفت: اختلالات موجود در شبکه تلفن همراه اوپراتور همراه اول در سطح استان ناشی از تغییر BTS تلفن همراه و تجهیز آنها به سیستم های اینترنت 4G است که تا پایان آبان پوشش آن تکمیل می شود.

 معنوی افزود: هم اکنون بیش از 100سیستم BTS تلفن همراه در استان وجود دارد که کار تغییر خدمات اینترنت آن به سیستم 4G در سطح استان به صورت همزمان در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به این که شهروندان در مناطق مختلف شهر در حال تردد هستند، معمولاً آن دسته از مشترکانی که در محدود سامانه‌های در حال تجهیز قرار می‌گیرند، این اختلال را احساس می‌کنند و کارشناسان اختلالات را در هر منطقه برطرف می کنند.

مدیر روابط عمومی مخابرات یزد یادآور شد: همراه اول در استان یزد دارای بیش از یک میلیون و 100 هزار خط دایر است و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان 101.5 درصد است بنابر این با توجه به گستردگی این اپراتور و استقبال مردم از دیتای مخابرات، ارتقاء خدمات تلفن همراه به سرعت انجام می شود.

معنوی با بیان اینکه سیم کارت هوشمند برای همه گوشی های هوشمند آماده شده، افزود: مشترکان همراه اول دارای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مجهز به LTE می توانند با مراجعه به شرکت مخابرات استان نسبت به تعویض سیم‌کارت‌ خود و دریافت سیم‌کارت‌ جدید برای بهره‌گیری از خدمات نسل چهارم تلفن همراه (4G) اقدام کنند.

این مسئول درباره مزیت های سرویس 4G هم گفت: با راه اندازی این سیستم مشترکان همراه اول در استان از خدمات و امکانات اینترنت پرسرعت، امکان انتقال فایل‌های حجیم‌ و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه برخوردار می شوند.

در این طرح 112 سامانه 4G/LTE با سرمایه ای بالغ بر 220 میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

ظرفیت سوئیچ تلفن ثابت استان یزد حدود 633 هزار شماره است و هم اکنون 528 هزار خط در 150 مرکز تلفن ثابت شهری و روستایی استان فعال است.

همچنین ظرفیت تلفن همراه استان یزد هم حدود یک میلیون و 300 هزار پورت است که تا دو میلیون پورت قابل توسعه است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار