کامن اِسپِیس: چشم امید بازرگانان اسکاتلندی به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران

اسکاتلند امیدوار است با لغو تحریم‌های اقتصادی ایران سهم بیشتری در مشارکت‌های تجاری این کشور داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی کامن اسپیس در گزارشی نوشت: بازرگانان و شرکت‌های اسکاتلندی خود را آماده می‌کنند با لغو تحریم‌های ایران، نقش پررنگ‌تری در پروژه‌های حوزه انرژی این کشور ایفا کنند.

تعدادی از شرکت‌ها، نهادهای توسعه بین‌المللی و نمایندگانی از کمپانی‌های انرژی اسکاتلند در نمایشگاه هفته گذشته "کنفرانس و نمایشگاه انرژی دریایی" در بندر رتردام شرکت کردند. این نخستین بار بود که اسکاتلند در این نمایشگاه غرفه اختصاصی خود را داشت و شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز اسکاتلند مذاکرات سازنده‌ای را با همتایان ایرانی خود انجام دادند.

باتوجه به اینکه ایران مایل است برای تکمیل پروژه‌های حوزه انرژی خود 12 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی تا سال 2030 بپذیرد، بازرگانان اسکاتلندی خواستار استفاده از این فرصت هستند.

"دیوید رنی،" رئیس بخش بین‌الملل توسعه بین‌المللی اسکاتلند، اظهار داشت: حضور در این نمایشگاه به ما فرصت خوبی داد تا قراردادهای جدید امضا کنیم و شرایط مذاکره در حوزه‌های مختلف انرژی را مورد ارزیابی قرار دهیم. انرژی‌های دریایی به ما این فرصت را داد تا با شرکت‌های ایرانی در غرفه‌های اختصاصی آنها دیدار و گفتگو داشته باشیم.

در نمایشگاه "کنفرانس و نمایشگاه انرژی دریایی" 658 غرفه‌دار از 86 کشور جهان حضور داشتند و نزدیک به 12 هزار نفر از آن بازدید کردند. دولت اسکاتلند با هدف تقویت تجارت این کشور راه‌های تعامل با شرکت‌های خارجی را باز گذاشته است و از آنها در پیدا کردن فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند.

"مگی مک‌گینلی،" مدیرعامل شرکت انرژی اسکاتلند، در این باره گفت: حمایت از شرکت‌های اسکاتلندی برای یافتن فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی از اولویت‌های ما است. شرکت‌های نفت و گاز اسکاتلند قادر هستند از توانایی‌های خود در این حوزه استفاده کرده و در پروژه‌های انرژی ایران مشارکت کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار