اردبیل؛

تشکیل 800 حلقه صالحین در مدارس استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۸۰۰ حلقه صالحین با مدیریت ۵۴ مربی خواهر و برادر در مدارس استان تشکیل یافته و مشغول فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد ناصری در نشست اعضای بسیج دانش آموزی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل دارای ۷۲۱ شهید دانش آموز است، افزود: امسال هفته بسیج دانش آموزی با شعار مدرسه انقلابی و دانش آموز انقلابی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه بسیج دانش آموزی در ۱۹ کمیته هماهنگی و پشتیبانی فعال است، افزود: دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی تا پیش دانشگاهی می توانند به عضویت بسیج دانش آموزی دربیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: جامعه آماری بیش از ۱۴۰ هزار نفر است که از این تعداد ۸۳ هزار نفر عضو بسیج دانش آموزی هستند.

ناصری با بیان اینکه ۳۲۹ واحد مقاومت با عنوان پوینده در دوره اول متوسطه و ۳۳۱ واحد مقاومت با عنوان پیشگام در دوره دوم متوسطه فعال هستند، تصریح کرد: ۸۰۰ حلقه صالحین نیز با مدیریت ۵۴ مربی خواهر و برادر در مدارس تشکیل یافته و مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیتهای علمی بسیج دانش آموزی، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های علمی آیه‌های تمدن دانش، برگزاری مسابقات لیگ علمی پایا، برگزاری کلاس‌های تقویتی و مسابقات مختلف علمی از جمله مهمترین فعالیت‌های علمی بسیج دانش آموزی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانش آموزی، گفت: طرح یاوران ولایت، یادواره‌های شهدای دانش آموزی و شاخص سال، تشکیل حلقه‌های صالحین، تشکیل ستاد هفته بسیج دانش آموزی، بازدید از نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس، برگزاری همایش اهلی من العسل از جمله مهمترین این فعالیت‌هاست.

ناصری همچنین با اشاره به فعالیت‌های تربیتی بسیج دانش آموزی، افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور و مشارکت در فعالیت‌های جهادی و طرح هجرت از جمله این فعالیت‌ها است.

وی با بیان اینکه آخرین روز از هفته بسیج دانش آموزی روز ۱۳ آبان است، تصریح کرد: در این روز به یاد مبارزات امام خمینی(ره) که منجر به تبعید وی شد و قیام دانش آموزان و همچنین تسخیر لانه جاسوسی، دانش آموزان و بویژه تشکل‌های دانش آموزی در سراسر استان حضور پر شوری در راهپیمایی ۱۳ آبان خواهند داشت.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، تشکیل ، حلقه ، صالحین ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.