هشدار پلیس فتا برای زائران اربعین

پليس فتا از وقوع کلاهبرداری‌های مالی از شهروندان در فضای مجازی تحت عنوان سفر به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ‌محسن محمودی ‌رئيس پليس فتا استان آذربایجان‌شرقی در مورد وقوع کلاهبرداری‌های مالی از شهروندان در فضای مجازی تحت عنوان سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی هشدار داد و گفت: در این روزها یکی از موضوعاتی که زائران اباعبدالله الحسین (ع) هنگام تهیه بلیط سفر به عتبات عالیات و اقدامات مالی مربوطه از سایت‌های اینترنتی باید توجه کنند، در دام سایت‌های جعلی و فیشینگ کلاهبرداران قرار نگیرند.

این مقام انتظامی افزود: حساسیت زیاد، کمبود زمان و وقت و در نهایت دقت پایین کاربران در این ایام حساس می‌تواند آسیب‌هایی را برای آنان به دنبال داشته باشد، هنگام تهیه بلیط های سفر به کربلا در اربعین حسینی حتماً از مراکز تعیین شده مناسب و مطمئن اقدام نماید و اگر از طریق سایت‌های اینترنتی اقدام به تهیه و پرداخت هزینه‌ها می‌نمایند حتماً از سایت‌های معتبر و مطمئن و با وارد کردن آدرس دقیق سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت در این خصوص اقدام نمایند تا در صفحات فیشینگ یا جعلی در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید.

وی ادامه داد: کاربران همواره باید آدرس درگاه‌های بانکی را چک کنند، زیرا بزهکاران با استفاده از لوگوها بانک‌ها درصد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از طرف خود کاربران هستند که در این صورت به راحتی می‌توانند حساب بانکی افراد را خالی کنند.

سرهنگ محمودی در توصیه به این عزیزان که مهمترین اصل در خریدهای اینترنتی، خرید از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک است، گفت: به تازگی مشاهده شده برخی از سودجویان سایبری با جعل نماد اعتماد الکترونیک (enamad) به دنبال سرقت اطلاعات بانکی قربانیان هستند.

وی افزود: کاربران برای صحت نماد با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیک در صفحه فروشگاه اینترنتی صفحه‌ای برای فرد باز می‌شود که مشخصات فروشگاه اینترنتی و تاریخ اعتبار آن درج شده است.

رئيس پليس فتا استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر بر روی نشان نماد اعتماد الکترونیک کلیک کنید، به سایتی با آدرس www.enamad.ir  وارد می‌شوید، همچنین با کلیک بر روی صفحه نیز می‌توان از عکس نبودن اطلاعات نمایش داده شده فروشگاه اینترنتیِ دارای مجوز مطمئن شد؛ در این خصوص آدرس سایت نمایش داده شده در پروفایل نماد با آدرس فروشگاه اینترنتی باید یکی بوده و هیچ تفاوتی نداشته باشد.

رئيس پليس فتا آذربايجان‌شرقی در پايان خاطرنشان کرد‌: شهروندان گرامی در صورت مشاهده و مشکوک شدن به صفحات و درگاه‌های پرداخت بانکی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک ثبت گزارشات مردمی نسبت به اعلام سایت جعلی اقدام نمایند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار