جیل استاین: مردم آمریکا بین «فاشیست» و «ملکه فساد» یکی را انتخاب می کنند

نامزد سبزها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت مردم این کشور بین یک فاشیست و یک ملکه فساد باید یکی را انتخاب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فرانسه زبان پایگاه اینترنتی راشا تودی، جیل استاین در گفتگو با این شبکه خبری، گفت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید از این وضع دو نامزدی و دو حزبی خارج شود چون اکنون و در این حالت مردم مجبورند در روز هشتم نوامبر در چارچوب یک نظام دو قطبی بسیار فاسد رای دهند.

وی افزود: رای دهندگان آمریکایی واقعا از این نگرانند که مجبورند به کسانی رای دهند که منفورترین و بی اعتمادترین نامزدها در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری کشورشان هستند.

جیل استاین، نامزد حزب سبزهای آمریکا، به همراه گری ارل جانسن نامزد حزب لیبرترین، دو «نامزد کوچک» انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که جیل استاین حدود دو ممیز یک دهم درصد و گری جانسن نیز شش ممیز چهار دهم درصد آراء را از آن خود خواهند کرد.

نظام انتخاباتی آمریکا به گونه ای است که جمهوریخواهان و دموکرات ها امور سیاسی این کشور را همیشه بین خود تقسیم می کنند و هیچ امکانی را برای دیگر نامزدها در این انتخابات باقی نمی گذارند چون نظام انتخاباتی این کشور به نوعی غیرمستقیم است.

جیل استاین گفت: دموکراسی به معنای واقعی کلمه در آمریکا برعکس آنچه خیلی از آن حرف می زنند وجود ندارد. دموکراسی در آمریکا هنگامی برقرار خواهد شد که ما از نظام دو حزبی بسیار فاسد در کشورمان رها شویم. اکنون نیز اگر دقت کنیم از سوی این دو حزب، یکی دارای عقاید فاشیستی و یکی«ملکه فساد» نامزد شده اند.

وی افزود: با این وضع، چه دونالد ترامپ، نامزد جمهورخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر سال 2016 آمریکا، چه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در این انتخابات در کاخ سفید مستقر شوند ما باید برای جلوگیری از جنگ آینده، برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم، برای جلوگیری از فاجعه زیست محیطی و برای جلوگیری از گسترش فاشیسم در کشورمان مبارزه کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار