سید حسن نصرالله: از ریاست‌جمهوری میشل عون حمایت می‌کنیم/ حمایت حزب الله از رئیس‌جمهور جدید لبنان سیاسی نیست

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز جمعه، 14 آبان، از انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور لبنان استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ «سید حسن نصرالله» سخنرانی خود را امروز در مراسم بزرگداشت «حاج مصطفی شحاده» فرمانده حزب‌الله لبنان در مجتمع فرهنگی «اهل البیت» در بیروت انجام داد.
«مصطفی شحاده» از فرماندهان بلندپایه حزب‌الله لبنان در 27 اکتبر 2014 بر اثر بیماری درگذشت.

سید حسن نصرالله گفت: «حزب‌الله را متهم کردند که به دنبال عدم انتخاب رئیس‌جمهور و استمرار خلأ ریاست‌جمهوری است، اما ما از ابتدا مواضع مشخصی داشتیم و از میشل عون به‌عنوان نامزد خود حمایت کردیم و حتی لحظه‌ای از این حمایت دست برنداشتیم.»

نصرالله افزود: «حمایت حزب‌الله از میشل عون مسئله‌ای اخلاقی و نه سیاسی است و ما با او معامله سیاسی نداریم. تنها چیزی که میان ما و عون وجود دارد اعتماد است و در مورد هیچ مسئله‌ای از پیش توافق نکرده‌ایم و هیچ معامله‌ای با عون وجود ندارد و ما تنها از او حمایت می‌کنیم.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «از همه می‌خواهم با دولت جدید به شکلی سازنده تعامل داشته باشند چراکه در برابر ما فرصتی مناسب برای حفظ کشور و مقابله با چالش‌های موجود وجود دارد. وی ابراز امیدواری کرد به‌زودی دولت وفاق ملی تشکیل شود و فعالیت خود را آغاز کند.»

نصرالله افزود، حزب‌الله نمی‌خواهد کار دولت جدید لبنان به تأخیر افتد یا مشکلی در این مسیر ایجاد شود. وی گفت، آنچه در این میان اهمیت دارد همکاری میان همه طرف‌ها است و آنچه حزب‌الله می‌خواهد همکاری در دوره جدید است.

سید حسن نصرالله دربارهٔ اتهام اخیر عربستان به جنبش مردمی انصارالله مبنی بر شلیک موشک به سمت مکّه گفت: «این یکی از دروغ‌های عربستان بوده و برخی از رسانه‌ها اقدام به انتشار آن کردند. چه کسی باور می‌کند که مردم مؤمن یمن بخواهند مکه را بمباران کنند؟!»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار