بازدید رئیس‌جمهور از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات/ وزیر ارشاد: مطبوعات چراغ روشنگری برای پیشرفت کشور هستند + فیلم

رئیس جمهور کشورمان با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، از غرفه‌های مختلف بازدید کرد.

افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور رییس جمهوربه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات صبح امروز شنبه 15 آبان ماه با حضور رییس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات فرهنگی در مصلای امام خمینی تهران افتتاح شد.

قرار است این مراسم با سخنرانی حسن روحانی، رییس جمهور و سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، از غرفه های مختلف بازدید کرد و به گفتگوی صمیمی با اهالی رسانه پرداخت.‎

در این مراسم حسام‌الدین آشنا (مشاور حسن روحانی در امور فرهنگی)، محمد نهاوندیان (رئیس‌دفتر رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری ایران)، علی جنتی (وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدرضا صالحی امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) روحانی را همراهی می‌کنند.

لینک دانلود
صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از بازدید رئیس‌جمهور از غرفه‌های نمایشگاه، در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و گفت: صحنه بسیار با ارزشی است که امروز جمعیت فرهیخته، بافضلیت، همدل و همنوا میزبان ریاست جمهوری هستند. صمیمانه از سوی خودم از حضور رئیس جمهور قدردانی می‌کنم. این حضور هم پیام احترام دارد و هم پیام اهمیت وی نسبت به خانواده مطبوعات. از خانواده بزرگ مطبوعات که در برگزاری این مراسم دخیل بودند، تشکر می‌کنم. آرزوی سلامت توام با عزت را برای مقام معظم رهبری داریم و بی‌شک مطبوعات و رسانه چراغ روشنی برای دستیابی نظام فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به توسعه و پیشرفت است. هرچه این چراغ پرفروغ‌تر باشد، حرکت با سرعت بیشتری همراه خواهد بود.   

صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات را فرصت مغتنمی برای گفتگو و همدلی میان رسانه‌ها و مسئولان و مردم با تمام سلایق دانست.

وی ادامه داد: این نمایشگاه مکانی برای گفتگوی فرهنگی میان نخبگان و مدیران و اصحاب رسانه است که در طول یک هفته از طریق گفتگوهای متقابل به افزایش اشتراکات خود بپردازند. امروز بیش از هر روز دیگر به گفتگو نیاز داریم؛ زیرا باید همدلی و همگرایی سامان بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این نمایشگاه نمادی از دولت است که با همه سلایق زیر سایه انقلاب اسلامی جمع شده‌اند. نمایشگاه مطبوعات، نماد تفکر ملی در جامعه ملی است. من بر این باور بوده و هستم که در سالیان گذشته در کنار آقای روحانی، فهمیدم گفتمان ایشان بر چهار اصل اعتدال، عدالت، عقلانیت و دیانت فرهنگی استوار است و ما باید بتوانیم این گفتمان را در عرصه رسانه بازتعریف کنیم.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید واقع بینانه حرکت کنند و با درک تحولات جهانی، شرایط داخلی را به خوبی تبیین کنند.
 
این عضو کابینه دولت گفت: این دولت در طول سه سال گذشته با همت وزیر ارشاد و معاون مطبوعاتی، موفق شده است اعتمادسازی، شفافیت و نظام‌مند کردن فعالیت های رسانه ای را به ملت گزارش کند.
 
وی همچنین با بیان اینکه جامعه مطبوعات، اصحاب رسانه، مشتمل بر انسان های نجیب، صالح و واقع گرایی است، گفت: ما باید باور کنیم که در شرایط سختی به سر می بریم. اقتصاد مطبوعات نیاز به حمایت خاص رئیس جمهور دارد. برای رسیدن به یک نقطه مطلوب، ما نیازمند یک سازمان نظام رسانه ای مانند سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام مهندسی هستیم. از این منظر خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است و این مسئله در دستور کار دولت قرار دارد و با تصویب این سازمان بسیاری از مشکلات اصحاب رسانه در چارچوب این سازمان، سامان پیدا می کند.
 
وی با تاکید بر اهمیت اصل گردش آزاد اطلاعات در کشور که قانون آن توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است، گفت: بر اساس این قانون، دولت امانتدار اطلاعات و ملت، طالب اطلاعات است و اصحاب رسانه هم نقطه واسط بین دولت و ملت از اصل گردش آزاد اطلاعات پاسداری خواهد کرد.
 
صالحی امیری تاکید کرد: دولت گوش شنوا برای شنیدن نقد و نگرش های مختلف از طریق رسانه ها دارد و اراده دولت بر رعایت اصل صداقت و شفافیت است و به تکثر سلایق احترام می گذارد و گفتگو را به عنوان یکی از کارکردهای رسانه می پذیرد و تخریب را همچون موریانه، کاهنده صداقت و شفافیت می‌داند.

وزیر ارشاد در پایان تاکید کرد: اعتمادسازی، شفافیت، نظام‌مند کردن، عدالت رسانه‌ای، توجه به نشریات تخصصی و محلی همه این‌ها به عنوان یک استراتژی در دولت انجام خواهد شد. اصحاب رسانه نقطه اتصالی بین دولت و مردم هستند. در چنین فضایی باید به این برسیم که دولت گوش شنوایی برای شنیدن نقدهای اصحاب رسانه دارد. دولت، مردم و اصحاب رسانه را محرم اسرار خود می‌داند. امیدوارم امروز از زبان رئیس جمهور خبرهای خوب و خوشی بشنویم؛ لبخند را روی لبان مردم ببینیم تا حلقه محکمی بین دولت و مردم به وجود بیاید.

گفتنی است؛ بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که از امروز کار خود را آغاز کرده است، با حضور 900 رسانه و در قالب 620 غرفه با شعار «شفافیت و صداقت» تا 21 آبان هر روز از ساعت 9:30 تا 20:30 میزبان علاقه‌مندان حوزه مطبوعات و رسانه خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار