آموزش و پرورش باید فضای تعاملی داشته باشد/ تشکیل گروه برای رسیدگی به صندوق ذخیره

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید در فضای گفتگو محور این نهاد آموزش را پیش برد و پرورش بر آموزش اولویت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوره آموزشی مدیریت دانش سازمانی نحوه برقراری ارتباط موثر با محیط و دیگران ویژه کارشناس مسئولان امور زنان استان ها با حضور فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی، مهناز احمدی مدیرکل دفتر امور زنان، شهیندخت مولاوردی معاون اول رییس جمهور و جمعی دیگر از مسئولان از صبح امروز در باشگاه فرهنگیان تهران در حال برگزاری است.

در این مراسم دانش آشتیانی با اشاره به اینکه باید در آموزش و پرورش فضای گفت‌وگو وجود داشته باشد از تک‌گویی پرهیز شود ابراز داشت: حل مسائل تربیتی با دستور و بخشنامه محقق نمی‌شود بلکه نیاز به همدلی و مشارکت دادن تمامی عوامل آموزشی است.

وی ادامه داد: اگر همه در آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند گره‌های بزرگ این نهاد آموزشی گشوده می‌شود اما اگر انفعال داشته باشیم در تمامی گروه‌ها مانند معلم، مربی و دانش‌آموز مدرسه با مشکل مواجع می‌شود.

دانش آشتیانی با اشاره به اینکه دانش‌آموز باید در مدرسه احساس زندگی کردن داشته باشد گفت: چه کسی توانا تر از مریبان خانوم در این فضا هستند که بتوانند فضایی شاد برای آن‌ها ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید به پرورش ذهن و شخصیت بیش از آموزش توجه شود در واقع ابتدا باید پرورش بر آموزش اولویت پیدا کند.

دانش آشتیانی ادامه داد: برای تحقق این هدف خانواده نقش بسزایی ایفا می‌کند و مسئله رشد کلیدی است.

وی با بیان اینکه باید در مقطع دبستان تمرکز داشته باشیم ابراز داشت: اگر بخواهیم جامعیتی در تعلیم و تربیت وجود داشته باشد باشد این توانمندی در مقطع ابتدایی شکل گیرد.

دانش آشتیانی با بیان اینکه تواتنمند‌سازی مادران با بنیان خانواده باید مورد توجه قرارگیرد عنوان کرد: بعد از این مرحله باید به مدرسه توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از این طریق آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد گفت: توانمندسازی زنان و معلمان بنیاد توانمندسازی آموزش کشور را رقم می‌زند.

تشکیل گروه برای رسیدگی به صندوق ذخیره
دانش آشتیانی در جمع خبرنگاران در خصوص رسیدگی به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: همانطور که در مجلس هم عنوان کردم، اولویت اول رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان است.

وی ادامه داد: تیمی برای گزارش حسابرسی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان درنظر گرفته شده است و به زودی نتایج آن مرحله به مرحله اعلام می شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بیشترین تمرکز بر آغاز به کار فعالیت صندوق است تا به ارائه خدمات برای فرهنگیان بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار