کرمانشاه؛

مجهزبودن بیمارستان امام رضا به بخش رادیوتراپی

رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه گفت:این بیمارستان از سال 87 مجهز به بخش رادیوتراپی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی سروش گفت: یک دستگاه رادیوتراپی در این بخش مستقر بود و به بیماران منطقه غرب کشور خدمات ارایه می شد.بیمارستان ها و مراکز درمانی استان های همجوار دستگاه رادیوتراپی نداشتند از این رو تمام بیماران منطقه برای استفاده از این دستگاه به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه مراجعه می کردند.


وی حجم بالای مرجعه کنندگان به بخش رادیوتراپی این بیمارستان را منجر به استهلاک و خراب شدن پی در پی دستگاه دانست و گفت: این خراب شدن های مستمر هم به ضرر بیماران بود و هم برای بیمارستان از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبود و از این رو پیشنهاد خریداری یک دستگاه جدید رادیوتراپی را به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان دادیم که با آن موافقت شد.

سروش هزینه خریداری این دستگاه را بیش از 100 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار مربوطه توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تامین شد.

وی گفت: وزارت بهداشت بعد از مراحل ورود و ترخیص، این دستگاه را اواخر مرداد امسال تحویل بیمارستان داد و ما هم از اواسط شهریور مراحل مربوط به مونتاژ و نصب دستگاه را آغاز کردیم.

دستگاه رادیوتراپی یا پرتودرمانی دستگاهی است که به منظور درمان برخی از سرطان ها به کار می رود. رادیوتراپی یا رادیاسیون انکولوژی استفاده از پرتوهای یونیزان به عنوان عاملی برای درمان سرطان و کنترل یا کشتن سلول های بدخیم است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار