در عصری هستیم که شیوع بیماری‌های غیرواگیر با تغییر رفتار مردم بهبود پیدا می‌کنند و رسانه‌ها در این اطلاع‌رسانی نقش بالایی دارند.

حوزه سلامت وابستگی شدیدی به مطبوعات و رسانه‌ها داردایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حوزه سلامت وابستگی شدید به مطبوعات و به انواع رسانه دارد؛ زیرا در عصری هستیم که شیوع بیماری‌های غیرواگیر مثل بیماری‌های سرطانی، قلبی عروقی، روانی، تغذیه و بیماری‌های ناشی از رفتارهای نامناسب اجتماعی و حوادث ترافیکی قسمت عمده‌ای از این بیماری‌ها با تغییر رفتار مردم بهبود پیدا می‌کنند.

وی افزود: بهترین محمل برای انتقال این پیام‌ها رسانه‌ها هستند. در عصر کنونی انواع رسانه‌ها چه مجازی، چه دیجیتال، چه نشریات مکتوب و مطبوعات بروز خطرات رفتاری در جامعه را کاهش می‌دهند. یکی از مهمترین اقداماتی که در طرح تحول سلامت داشتیم، این است که حوزه سلامت در صدر اخبار مردم قرار گرفت. ما از منتقدین ممنون هستیم که با انتقادات درست و بعضا انتقاداتی که قبول نداشتیم، حوزه سلامت و اهمیت سلامت را در صدر قرار دادند.

حریرچی تصریح کرد: ما از دست اندر کاران مطبوعات انتظار داریم درباره مطالب اصلی در حوزه سلامت بحث کنند و ارزیابی عینی از آن ارائه دهند. اگر اکنون وزن‌دهی کنیم، می‌بینیم تمام مطبوعاتی که نظرسنجی کردند چه دولتی و چه خصوصی اعلام کردند که عملکرد حوزه سلامت وزارت بهداشت رتبه یک یا دو را در حوزه سلامت دارد. اکنون در نشریات و مطبوعات رضایت مردم از حوزه سلامت 78 درصد است. ما نمی‌گوییم انتقاد نکنند؛ بلکه جایز است انتقاد بجا و سازنده انجام شود. 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار