اهواز؛

استفاده ازظرفیت های گردشگری در راستای کارآفرینی و اشتغال

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول گفت:بخش گردشگری در دزفول از ظرفیت بالایی در زمینه کار آفرینی و اشتغال برخوردار می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حبیب اله آصفی، معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول افزود:با وجود ظرفیت های موجود در بخش گردشگری در دزفول ، با سرمایه گذاری در این بخش می توان تحول بزرگی در منطقه در بخش تولید و اشتغال ایجاد کرد.

وی رودخانه دز و ساحل زیبای آن با وجود دست کندهای کم نظیر مشرف بر رودخانه ، بافت قدیم ،‌آبشار شوی ، روستاهای گردشگری در مناطق کوهستانی دزفول همچنین باغ های مرکبات را از جمله ظرفیت های منحصربفرد گردشگری در دزفول برشمرد و گفت:با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان از این منابع کم نظیر در راستای رونق اقتصادی منطقه شمال خوزستان بهره گرفت.

فرماندار دزفول همچنین به بازسازی 20 خانه تاریخی دزفول طی امسال اشاره کرد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال امسال اجرا می شود.

آصفی خانه های تاریخی دزفول را نمونه هایی منحصر بفرد از معماری اسلامی ایرانی دانست و بیان داشت:بازسازی و مرمت خانه های تاریخی در بافت قدیم دزفول گامی در راستای توسعه گردشگری است که باید با جدیت از سوی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پیگیری شود.

وی همچنین با اعلام حمایت مجموعه مدیریت شهرستان دزفول از طرح های گردشگری افزود:بخش خصوصی با سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در دزفول حمایت می شود.

 در این نشست که با حضور مدیران شرکت تعاونی توسعه گردشگری و فرهنگی یکتا گشت جندی شاپور برگزار شد در خصوص اجرای طرح 'خانه مسافر' با صدور مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و اعلام گردید: مجور اجرای طرح خانه مسافر در خوزستان به عنوان هجدهمین استان کشور اخیرا از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دسی و گردشگری صادر گردید.

بر اساس این طرح که مجوز آن برای شرکت گردشگری جندی شاپور دزفول برای اجرا در استان خوزستان صادر شده ، در نخستین گام طرح خانه مسافر در دزفول به عنوان شهرستان پایلوت در استان خوزستان اجرا می شود.

با اجرای این طرح برای خانه های تاریخی در بافت قدیم دزفول ، خانه ها و اقامتگاه های روستایی ، باغ ها و ویلاهای منطقه با ظرفیت گردشگری ، شناسنامه و پروانه فعالیت صادر می شود تا اسکان گردشگران داخلی و خارجی به صورت کاملا قانونمند در این مکان ها تحت عنوان خانه مسافر انجام شود.

دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.
شهر باستانی جندی شاپور ، بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.

پل قدیم دزفول حدود 1700 سال پیش به دستور شاپور اول ساسانی بر روی رودخانه دز احداث شد و در سال 1310 به شماره 84 در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسید.

دانشگاه جندی شاپور (گندی شاپور) که بقایایی از آن در اطراف دزفول باقی مانده در عصر خود معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته هایی چون پزشکی و نجوم در آن تدریس می شد.

آثار برجای مانده این شهر که ظرفیت ثبت جهانی را دارد در 24 شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.

آبشار شوی در 100 کیلومتری شهر دزفول نخستین اثر طبیعی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور می باشد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.